کد خبر : 1990717 | 09 دی 1402 ساعت 18:30 | 136.4K بازدید | 393 دیدگاه

نمایش خوب شاگردان عنایتی در آزادی

استقلال 2 - 1 پیکان: صدرنشینی با دو نیمه متفاوت

در دیداری که وقت‌های تلف شده برای استقلال سخت شد، شاگردان نکونام موفق شدند با یک پیروزی شیرین به صدر جدول رده بندی صعود کنند.

استقلال 2 - 1 پیکان: صدرنشینی با دو نیمه متفاوت

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در آخرین بازی خود در نیم فصل نخست لیگ برتر و پیش از برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، با نتیجه 2 بر یک از سد پیکان عبور کرد تا بتواند با یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان و پرسپولیس، صدر جدول رده بندی را از آن خود کند.

نیمه نخست سرد و کسل کننده دنبال شد و موقعیت‌های مهم بازی را پیکان خلق کرد. آزاده از سمت راست یک توپ را به روی دروازه ارسال کرد که حامد پاکدل از تعلل یامگا استفاده کرد و با فراری تند و تیز از پشت مدافعان، با سر ضربه‌اش را زد که توپ را حسینی به زیبایی مهار کرد.

ویدئو: 320798

آرمین سهرابیان موفق شد در دقیقه 20 گلزنی کند ولی به دلیل حضور او در آفساید، این گل مردود اعلام شد. باز هم پیکان به روی دروازه استقلال خطرساز شد. روی یک حرکت از سمت چپ، رضاوند در محوطه جریمه توپ را دفع کرد که نریمان جهان از پشت محوطه با شوتی محکم قصد داشت دروازه حسینی را باز کند ولی خود رضاوند با ضربه سری دیدنی، توپ را راهی کرنر کرد و مانع از ورود توپ به درون دروازه شد.

در نیمه دوم استقلال بازی را بهتر آغاز کرد. ارسال مهدی پور با ضربه سر رمضانی همراه شد و توپ تا آستانه ورود به دروازه پیش رفت که ناصری آن را از زیر طاق بیرون کشید و راهی کرنر کرد. آبی‌ها یک بار دیگر موقعیت مشابهی را خلق کردند که این بار ضربه سر سهرابیان را ناصری راهی کرنر کرد.

آرمین کار نیمه تمامش را روی همان کرنر تمام کرد. سانتر مهدی پور به مدافع پیش تاخته آبی‌ها رسید و او با یک ضربه سر محکم که دست کمی از یک شوت نداشت، موفق شد توپ را به تور دروازه بچسباند و بالاخره قفل دروازه پیکان را باز کند تا استقلال یک بر صفر پیش بیفتد.

استقلال در ادامه موفق شد به گل دوم هم دست پیدا کند. نریمان جهان در مرکز زمین توپ را از دست داد و امید حامدی فر با یک توپ گیری خوب، پیمان بابایی را صاحب توپ کرد و او با عبور از میان دو مدافع حریف، با زیبایی و با یک شوت روی پا، دروازه ناصری را باز کرد.

پیکان در دقایق پایانی مسابقه دو فرصت فوق العاده متوالی را از دست داد. ابتدا شوت فلاح را حسینی با پا برگشت داد و در ادامه ضربه سر شهیم را دوباره حسینی دفع کرد تا کاپیتان به ناجی تیمش تبدیل شود. خودروسازان بالاخره در آخرین ثانیه‌های بازی موفق به گلزنی شدند. پاس تند بایرامی در دهانه دروازه با قطع توپ امیر شهیم وارد دروازه آبی‌ها شد تا اختلاف کاهش یابد.

در نهایت نیز بازی با نتیجه 2 بر یک به سود استقلال به پایان رسید تا شاگردان نکونام با یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان و پرسپولیس، به صدر جدول رده بندی صعود کنند.


توپ گلبازی از هفته پانزدهم - بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 
تقویمشنبه: 09/10/1402 ؛ ساعت: 16:30 
🏟ورزشگاه: آزادی تهران /  10 هزار تماشاگر 
سوتگروه داوری: امیر سامان سلطانی / کمک‌ها: یعقوب حجتی – محسن سلطانی؛ داور چهارم: فرهاد امینی / ناظر: جلال مرادی


استقلالترکیب استقلال:
سیدحسین حسینی | صالح حردانی | روزبه چشمی | آرمین سهرابیان | کوین یامگا | جعفر سلمانی (89- سامان تورانیان) | زبیر نیک نفس (46- امید حامدی فر) | مهدی مهدی‌پور (89- سعید مهری) | آرش رضاوند | مهرداد محمدی (46- پیمان بابایی) | آرمان رمضانی (73- گوستاوو بلانکو)
سرمربی: جواد نکونام

1972888

پیکانترکیب پیکان:
محمد ناصری | سامان نریمان‌جهان (73- ابراهیم صالحی) | غلامرضا ثابت‌ایمانی | منصور باقری | حامد پاکدل (73- امیر شهیم) | امیرحسین صدقی | علی اکبر رنجبر (90- مهرداد بایرامی) | امیر طاهر (42- ایمان اکبری) | محمدجواد آزاده | مجتبی حقدوست | محمدحسین فلاح
سرمربی: رضا عنایتی


توپ گلشرح گل:
بولت استقلالاستقلال یک – پیکان صفر (دقیقه 61: آرمین سهرابیان): ارسال کرنر مهدی مهدی پور به آرمین سهرابیان رسید و او با یک ضربه سر محکم و پر قدرت موفق شد دروازه ناصری را باز کند.

ویدئو: 320796

بولت استقلالاستقلال 2 – پیکان صفر (دقیقه 72: پیمان بابایی): روی اشتباه نریمان جهان و توپ گیری عالی امید حامدی فر در میانه میدان، پیمان بابایی صاحب توپ شد و او توانست با عبور از میان مدافعان پیکان، ضربه‌اش را به زیبایی وارد دروازه کند و اختلاف را افزایش دهد.

ویدئو: 320797

بولت سرشاخهاستقلال 2 – پیکان یک (دقیقه 90+4: امیر شهیم): ارسال تند و تیز بایرامی به دهانه دروازه با اثرگذاری امیر شهیم وارد دروازه شد تا اختلاف به عدد یک کاهش یابد.


بولت سپاهانکارت زرد:

پیکانپیکان: کارت زردمحمدجواد آزاده (58)


کرنومترلحظات حساس:
دقیقه 9: ارسال محمدجواد آزاده از سمت راست به روی دروازه با دفع ناقص حردانی همراه شد و روی تعلل عجیب یامگا، حامد پاکدل از پشت سر این بازیکن آمد و با یک ضربه سر، توپ را روانه دروازه استقلال کرد که حسینی با واکنشی تماشایی آن را دور کرد.
دقیقه 20: ارسال مهدی مهدی پور به روی دروازه با ضربه آرمین سهرابیان وارد دروازه شد که به دلیل حضور مدافع پیش تاخته آبی‌ها در موقعیت آفساید، این گل مردود اعلام شد.

ویدئو: 320789

دقیقه 23: صالح حردانی روی قوس مرکز زمین یک توپ را به روی دروازه ارسال کرد که رمضانی با ضربه سر توپ را برای سهرابیان کاشت که این بازیکن سایه توپ را زد و فرصت خوبی برای آبی‌ها از دست رفت.
دقیقه 25: پیکان روی یک ضدحمله سریع موقعیت خوبی را به روی دروازه استقلال خلق کرد که پس از دفع ناقص مدافعان، توپ در پشت محوطه جریمه به نریمان جهان رسید و شوت محکم و تماشایی او در آستانه ورود به دروازه با ضربه سر رضاوند راهی کرنر شد و این بازیکن مانع از گلزنی حریف شد.
دقیقه 47: ارسال مهدی مهدی پور از سمت راست به روی دروازه با ضربه سر آرمان رمضانی حوالی نقطه پنالتی همراه شد که ضربه او با واکنش تماشایی ناصری راهی کرنر شد.

ویدئو: 320793

دقیقه 60: ارسال ضربه کاشته مهدی پور را آرمین سهرابیان با ضربه سر روانه دروازه میهمان کرد که ناصری با واکنشی دیدنی، توپ را راهی کرنر کرد.
دقیقه 75: پیکان صاحب ضربه کاشته شد که شوت محکم و زمینی منصور باقری به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 86: گوستاوو بلانکو از سمت چپ حرکت خوبی را آغاز کرد و پاس او با عبور از پیمان بابایی به مهدی پور رسید که ضربه او به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 87: سیدحسین حسینی با دبل سیو تماشایی، مانع از گلزنی حریف شد. روی اشتباه یامگا، فلاح وارد محوطه جریمه شد که شوت محکم او را حسینی با پا دفع کرد. در ادامه توپ به صالحی رسید و ارسال او به روی دروازه با ضربه سر دیدنی امیر شهیم همراه شد که باز هم حسینی با واکنشی تماشایی آن را دور کرد.


🔴در حاشیه:

بولت فولادهواداران استقلال ضمن تشویق شدید هاشمی نسب، شعارهایی را نیز علیه پرسپولیس سر دادند.
بولت فولادمهدی هاشمی نسب برای دقایقی با جلال مرادی داور سال‌های دور فوتبال کشورمان و ناظر بازی امروز صحبت کرد.
بولت فولادنام محمدحسین مرادمند پس از مدت‌ها دوری به علت مصدومیت، امروز در لیست قرار گرفته و این مدافع روی نیمکت حضور دارد .
بولت فولادارسلان مطهری مهاجم استقلال در بازی امروز نیز غایب است.
بولت فولادمانیکونه مربی تیم ملی تماشاگر این بازی شد.
بولت فولادآلکاراس سرمربی نساجی در ورزشگاه حاضر شد.
بولت فولادعلی سامره پیراهن فصل ۸۰-۷۹ که آقای گل لیگ شد را برای یک خبرنگار امضا کرد.
بولت فولادعلی خطیر، فرشید سمیعی و مهدی هژبری در ورزشگاه حاضر شدند.
بولت فولادپرویز برومند و مهدی امیرآبادی ۲ بازیکن اسبق استقلال نیز تماشاگر این دیدار شد.
بولت فولادپیش از شروع بازی کادر فنی استقلال به سمت نیمکت پیکان رفت. جواد نکونام و رضا عنایتی سرمربیان دو تیم و همبازیان اسبق، با هم خوش و بش گرمی داشتند.
بولت فولادپیش از سوت شروع بازی، پرچم‌های ستاره‌های آسیایی استقلال و همچنین پیراهن نکونام روی سکوها به نمایش درآمد.

دیدگاه‌ها