کد خبر : 1725987 | 27 آذر 1399 ساعت 19:27 | 44.9K بازدید | 1 دیدگاه

قطعی؛ روسیه غایب بزرگ المپیک توکیو

به نظر می رسد دادگاه CAS محرومیت کشور روسیه از مسابقات بین المللی را به دوسال کاهش داده اما باز هم آن ها نمی‌توانند در المپیک توکیو حاضر باشند.

قطعی؛ روسیه غایب بزرگ المپیک توکیو

به گزارش "ورزش سه"، چندی پیش آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، کشور روسیه را برای چهار سال از شرکت در بازی‌های جهانی المپیک و همچنین تمام مسابقات بین المللی محروم کرد؛ حکمی که سنگین‌ترین مجازات یک کشور از سوی آژانس مبارزه با دوپینگ در تاریخ ورزش جهان به حساب می‌آمد.

 

با اعلام این رای مشخص شد که ورزشکاران روس نمی‌توانند با پرچم کشورشان در مسابقات المپیک توکیو شرکت کنند؛ با این حال مسئولان ورزش روسیه این حکم را هرگز قبول نداشتند و به همین خاطر درخواست تجدید نظر خود را به دادگاه عالی ورزش یا همان CAS ارائه دادند تا شاید مورد بخشش قرار گیرند.

 

 

1554412

 

 

حالا و در همین ارتباط نیویورک تایمز مدعی شده که CAS حکم خود را در این رابطه صادر کرده و بر این اساس محرومیت کشور روسیه از حضور در رقابت‌های بین‌المللی از چهار به دو سال کاهش یافته است. به این ترتیب همچنان ورزشکاران روس نمی‌توانند در المپیک توکیو با پرچم کشورشان در مسابقات حاضر شوند و باید زیر پرچم کمیته المپیک در رقابت ها حاضر شوند. این محرومیت به آن معناست که روسیه در مسابقات المپیک زمستانی 2022 نیز غایب خواهد بود.

دیدگاه‌ها