کد خبر : 1697811 | 02 مرداد 1399 ساعت 23:11 | 78.2K بازدید | 2 دیدگاه

تیری به قلب تیم فرهاد 

زیباترین گل سال؛ نساج گمنام در نقش وریا و فکری

محمد میری با یک شلیک 40 متری یکی از زیباترین گل های لیگ نوزدهم را وارد دروازه سیدحسین حسینی کرد.

زیباترین گل سال؛ نساج گمنام در نقش وریا و فکری

به گزارش "ورزش سه"، شاید سخت ترین شوکی که بعد از دهمین گل فصل شیخ دیاباته می توانست به استقلال وارد شود، دریافت گل با یک شوت 40 متری بود؛ اتفاقی که محمد میری توانست تنها دو دقیقه بعد از گل استقلالی ها آن را رقم بزند. 


کمتر کسی تصور می کرد هافبک نساجی از میانه میدان قصد شوتزنی داشته باشد و شاید همین دلیلی بود که حسینی هم خیلی دیر به شلیک میری واکنش نشان دهد. میری که در قوس میانه میدان صاحب توپ شد، تنها بعد از چند قدم حمل توپ و در حالی که هیچ بازیکنی از استقلال روی پای او فشار نمی آورد، تصمیم به شوتزنی گرفت. شاید اگر شوت او وارد دروازه نمی شد، تصمیم او عجیب به نظر می رسید و حتی میری از سوی کادرفنی و سایر بازیکنان نساجی هم مورد اعتراض قرار می گرفت، اما او توانست یکی از زیباترین گل های لیگ نوزدهم را به ثمر برساند. 

 

 

1513754

 

سوپرگل محمد میری شاید امشب در طول بازی استقلال و نساجی حدود 20 بار از سوی کارگردان تلویزیونی بازپخش شد.

 


دروازه بان استقلال که به نظر می رسید تا چند دقیقه در شوک دریافت این گل باقی مانده بود، مجبور شد از هم تیمی هایش عذرخواهی کند. حتی برای ثانیه هایی به نظر می رسید حسینی آنقدر احساساتی شده که اشک از چشمانش جاری شده است.


استقلال قبلا سابقه دریافت گلی مشابه این را هم داشته و شاید بعد از برخورد شوت میری با تور دروازه حسینی، همه به یاد گلی افتادند که چند سال قبل وریا غفوری با پیراهن نفت وارد دروازه سیدمهدی رحمتی کرد. حالا بعد از سال ها و در شرایطی که سیدحسین حسینی شماره یک استقلال را برتن کرده، بازهم استقلال با یک گل 40 متری برتری خود را در بازی با نساجی از دست داد.

 

 

1513756

 


البته این روزها در لیگ نوزدهم چنین دست گل هایی کم نمی بینیم. هفته گذشته بود که احسان حاج صفی توانست با یک ضربه فوق العاده از پشت محوطه جریمه سپاهان یکی از زیباترین گل های لیگ نوزدهم را وارد دروازه نیازمند کند. 


جالب اینکه محمدرضا احمدی، گزارشگر این دیدار گل میری را با چند گل معروف از جمله گل کریم باقری به کره جنوبی مقایسه کرد. 

 

 

1513755

 


همین گل 40 متری باعث شد تا استقلال سه امتیازی که می توانست با تک گل دیاباته کسب کند و دومین برد متوالی خود را به دست آورد، با یک امتیاز عوض کند. نساجی هم باید یک امتیازی که با خود از تهران می برد را مدیون محمد میری باشد که بدون شک زیباترین گل زندگی فوتبالی خود را در ورزشگاه آزادی زد.

 

 

 

 

البته محمود فکری کاپیتان سابق استقلال نیز خود یکی از بهترین شوت‌زنان فوتبال ایران تلقی می‌شد و گل زیبای او به پرسپولیس و ساشا ایلیچ هنوز در ذهن هواداران آبی‌پوش هست؛ یقینا کار زیر نظری فکری به محمد میری که حالا نشان داده ذات این تکنیک کارگشای فوتبال را دارد، کمک خواهد کرد.

دیدگاه‌ها