کد خبر : 1721697 | 07 آذر 1399 ساعت 11:50 | 56.6K بازدید | 2 دیدگاه

دیگو با همراهی 40نفر در منزلگاه ابدی

خاکسپاری مارادونا با حضور خانواده و نزدیکان(عکس)

پیکر دیگو مارادونا با حضور خانواده و جمع کوچکی از نزدیکان او در آرژانتین به خاک سپرده شد.

خاکسپاری مارادونا با حضور خانواده و نزدیکان(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، پیکر دیگو مارادونا اسطوره بزرگ دنیای فوتبال با حضور خانواده و جمع کوچکی از نزدیکان او در آرژانتین به خاک سپرده شد. بعد از درگذشت غیر منتظره مارادونا پیکر او در یک تابوت در کاخ ریاست جمهوری آرژانتین قرار داده شده بود تا علاقه مندان بتوانند برای آخرین بار با او دیدار کنند. اما در نهایت پیکر او با حضور جمع کوچکی از نزدیکانش در گورستان بلا ویستا در شهر بوئنس‌آیرس به خاک سپرده شد.

 

1547633

 

هماهنگ کننده اصلی خاکسپاری دیگو همسر اول او کلودیا ویافانه بود. روزنامه اوله می‌گوید کلودیا ویافانه به عنوان صاحب عزا تصمیم گرفته بود که چه کسانی در مراسم خاکسپاری همسرش شرکت کنند. جالب اینجا است که تنها شخصی از دنیای فوتبال که در مراسم خاکسپاری او شرکت داشت گیرمو کوپولا بود. مربی‌ای که دیگو در دوران نوجوانی با هدایت او به عنوان یک جوان آینده دار مطرح شده بود.

 

1547630

 

اما در زمان حرکت کاروان موتوری حامل تابوت دیگو مارادونا به سمت گورستان بلا ویستا علاوه بر اتوموبیلهای متعددی که کاروان حامل او را مشایعت می‌کردند هزاران نفر از مردم بوئنس آیرس در مسیر حرکت این کاروان ایستاده و برای آخرین بار با اسطوره شان خداحافظی کردند. عبور کاروان حاوی پیکر مارادونا با تهمیدات گسترده امنیتی همراه بود و موتورسواران پرتعداد پلیس در کنار کاروان حرکت کرده و اجازه اخلال نظم را نمی دادند.

 

1547631

 

تابوت حاوی پیکر مارادونا در حالی به گورستان بلا ویستا رسید که پرچم آرژانتین روی آن کشیده شده بود. پرچمی که دیگو عاشقش بود و برای دفاع از آن سالها تلاش کرده بود.

 

کل افراد حاضر در گورستان برای آخرین وداع با مارادونا بر اساس گزارش اختصاصی روزنامه اوله تنها 40 نفر بود. حلقه اول تشییع‌کنندگان شامل 5 خواهر دیگو و تنها برادرش لالو و البته کلودیا همسر اول او بود. دامادهای دیگو و خواهرزاده‌های او در حلقه بعدی قرار داشتند.

 

1547632

 

یکی دیگر از کسانی که حضور او در این مراسم توسط اوله گزارش شده جوزپه مانزو سفیر ایتالیا در آرژانتین است. سفیر اهل ناپل و هوادار ناپولی که به عنوان نماینده دوست‌داران دیگو در این شهر در مراسم خاکسپاری شرکت کرده بود. وزیر امنیت داخلی ایالتی آرژانتین هم به عنوان مسئول تامین امنیت و برگزاری مراسم در گورستان حاضر بود.

 

چند نفر از دنیای مطبوعات و رسانه هم در خاکسپاری دیگو شرکت داشتند. لوچیانو مالاتینی که کتابی درباره مارادونا نوشته و مارتین آروالو رونزامه نگاری که همیشه به دیگو نزدیک بوده است. البته مطبوعات و رسانه ها در آرژانتین از طریق پهبادها بر این مراسم نظارت داشتند و تصاویری از آن منتشر کرده اند. برگزارکنندگان با هدف جلوگیری از انتشار عکسهای حساس از آخرین خداحافظی خانواده با دیگو بالای آرامگاه ابدی او چادری نصب کرده بودند که گرفتن عکس دقیق از روند خاکسپاری را برای پهبادها غیرممکن کرده بود.

 

1547637

لحظه بیرون آمدن تابوت مارادونا از کاخ ریاست جمهوری برای حرکت به سوی آرامگاه ابدی او

 

1547638

اشک و اندوه دو دختر دیگو در مشایعت پیکر پدرشان 

 

1547634

آخرین خداحافظی مردم بوئنس آیرس با دیگو مارادونا

 

1547640

مراسم خاکسپاری توسط کشیش در زیر یک چادر برگزار شد تا از نگاه پهبادهای رسانه ای دور بماند

 

 

 

دیدگاه‌ها