کد خبر : 1837333 | 18 مرداد 1401 ساعت 09:43 | 10.4K بازدید | 5 دیدگاه

روز سرنوشت‌ساز نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال

تکلیف تایید صلاحیت‌های نهایی نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال امروز در‌ پایان وقت اداری مشخص خواهد شد.

روز سرنوشت‌ساز نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال

به گزارش ورزش سه، این مهم‌ترین گام به سوی انتخابات آتی فدراسیون فوتبال است؛ جایی که روند بررسی صلاحیت نامزدها به نتیجه رسیده و نام آنها برای رقابت آتی مشخص خواهد شد.

در حال حاضر پنج نامزد جدی برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرده و در انتخابات حضور دارند: میرشاد ماجدی (سرپرست فدراسیون)، مهدی تاج (رئیس سابق فدراسیون)، علیرضا اسدی (دبیرکل سابق فدراسیون)، محمد آخوندی (مدیر روابط عمومی سابق وزارت ورزش) و عزیرالله محمدی (دبیرکل سابق سازمان لیگ برتر ایران).

در‌ میان این پنج نفر عزیزالله محمدی کم هیاهوترین نامزد انتخابات بوده که حتی در مناظره دو هفته پیش برنامه فوتبال برتر شرکت نکرد. در عین حال رئیس اسبق فدراسیون فوتبال که بلافاصله بعد از ثبت‌نام وارد دست و پنجه نرم کردن با موضوع قرارداد مارک ویلموتس سرمربی پیشین بلژیکی فوتبال ایران شد، پر سر و صداترین گزینه حاضر در انتخابات فدراسیون فوتبال بوده است.

این پنج نفر در شرایطی می‌توانند در انتخابات آتی فدراسیون فوتبال شرکت کنند که صلاحیت کلی آنها از سوی نهادهای بالادستی تایید شود. به نظر می‌رسد خروجی موضوع تایید صلاحیت‌ها، جهت‌گیری کلی نسبت به انتخابات پیش رو را روشن کند و احتمالا مجمع نیز متاثر از این اقدام بالادستی در انتخاب فرد مدنظر برای صندلی ریاست خواهد بود.

با اعلام اسامی و موضوع تایید صلاحیت‌ها انتخابات وارد فاز نهایی و اجرایی می‌شود و تا ۸ شهریور نامزدها فرصت دارند با ارائه برنامه و جلب رضایت اعضای مجمع شانس خود را برای انتخاب نهایی بالا ببرند. در این بین به صورت طبيعی بخشی از رقابت انتخاباتی به تخریب اختصاص خواهد داشت که طبعا برخی از نامزدها در این زمینه کوشا خواهند بود؛ با این حال امیدواریم انتخابات در فضایی سالم و با حداقل هزینه به سرانجام برسد چرا که همچنان اتفاقات انتخابات قبلی و ماجراهای پس از آن فوتبال ایران را رنج می‌دهد.

این انتخابات در شرایطی برگزار می‌شود که فوتبال ایران در آستانه حضور در رقابت‌های جام جهانی است اما مسائل پیوسته شش ماه گذشته به نوعی علیه تدارک مناسب و استحکام کلی در مسیر حضور قدرتمندتر ایران در رقابت‌های جام جهانی بوده است.

در حال حاضر انتظار هواداران فوتبال چیزی جز آرامش و ارائه تصمیم‌های منطقی برای آینده فوتبال ملی نیست؛ اتفاقی که جنگ قدرت فعلی مانع از رخ دادن آن خواهد بود و چه بسا به قربانی شدن جام جهانی بیانجامد.

دیدگاه‌ها