کد خبر : 1865667 | 29 دی 1401 ساعت 23:33 | 65.2K بازدید | 42 دیدگاه

از سیو زیرطاقی تا مشت‌هایی که خوب گره نشد

افت‌و‌خیز شگفت‌انگیز رضایی در نقش‌جهان!

گلر آینده‌دار استقلال بعد از یک نیمه استثنایی مقابل سپاهان، نیمه دوم تلخی در ورزشگاه سرد نقش جهان پشت سر گذاشت.

افت‌و‌خیز شگفت‌انگیز رضایی در نقش‌جهان!

به گزارش "ورزش سه" تیم فوتبال استقلال تهران، مدافع عنوان قهرمانی، در حساس‌ترین بازی از هفته شانزدهم لیگ برتر در حالی در خانه سپاهان به مصاف این تیم رفت که سیدحسین حسینی، کاپیتان خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و وظیفه خطیر محافظت از دروازه‌اش بر عهده علیرضا رضایی، سنگربان جوان این تیم بود.

رضایی که در فصل گذشته در چهار مسابقه لیگی و دو بازی در جام حذفی برای استقلال به میدان رفته بود و چهار کلین‌شیت را به ثبت رسانده و بدون شکست به کارش به پایان داده بود، در لیگ بیست‌ودوم فرصتی برای بازی کردن پیدا نکرده بود تا اولین آزمون او در این فصل، یکی از سخت‌ترین بازی‌های ممکن باشد.

اتفاقی که ساپینتو هم در نشست خبری پس از بازی به مقصر بودنش در رخ دادن آن اذعان کرد. اما علیرضا رضایی، بی‌توجه به این مسائل، کارش را در ورزشگاه نقش جهان با گرم کردن زیر نظر بهزاد غلامپور آغاز کرد و از همان ابتدا نشان داد آماده درخشش در تک فرصت پیش آمده است.

اولین موقعیت جدی روی دروازه این گلر بلندقامت خیلی زود از راه رسید و امید نورافکن با یک ضربه سر، قصد باز کردن دروازه‌اش را داشت که رضایی با یک فوق‌واکنش خیره‌کننده مانع از فروپاشی دروازه خود شد و در نهایت به کمک تیر دروازه، دفع خطر کرد.

1793297
این فریم، شاهکاری است که امیرحسین خیرخواه از فوق‌واکنش علیرضا رضایی روی ضربه سر امید نورافکن ثبت کرده است. جایی که رضایی برای ممانعت از باز شدن دروازه تیمش، به تک تک ماهیچه‌های بدنش کش داد.
1793296

رضایی بعد از این صحنه اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده بود و در پاس رو به عقب‌هایی که بازیکنان استقلال برایش ارسال می‌کردند، با آرامش به دنبال بازیکن خالی می‌گشت و هیچ نشانی از اضطراب در حرکاتش دیده نمی‌شد.

موضوعی که نمودش را در دقیقه 48 بازی به بهترین شکل ممکن دیدیم. جایی که رضایی پس از یک خروج حساب‌شده با تیزچنگی مانع از گلزنی کاپیتان سپاهان شد تا استقلال بازنده به رختکن نرود.

1793294
1793293
پایی که علیرضا رضایی در آخرین لحظه روی شوت کریمی انداخت، تمام تفکرات کاپیتان سپاهان برای چگونگی شادی پس از گلزنی را بر هم زد.

همین عملکرد باعث شد خیال هواداران استقلال از داشتن یک گلر حواس‌جمع درون دروازه در دیدار مقابل سپاهان راحت باشد. اما رضایی که تا در بهترین فرم بدنی و روحی قرار داشت، درست در لحظه‌ای که کمتر کسی فکرش را می‌کرد، روی یک شوت از راه دور لغزید تا دروازه استقلال با ضربه امید نورافکن باز شود. رضایی جوان که اصلا پیش‌بینی چنین اشتباهی را نمی‌کرد، پس از دریافت گل مایوسانه روی زمین دراز کشید.

1793295

اما بعد از گل تساوی استقلال، رضایی هم جانی دوباره گرفت و با یک واکنش تماشاگرپسند روی شوت مسعود ریگی، دوباره شمه‌هایی از یک گلر آینده‌دار را نشان داد.

درحالی‌که عملکرد رضایی در مجموع قابل‌قبول بود، یک پنالتی بدموقع به مانند پتک روی سر او خراب شد. رضایی اما نمی‌خواست برای بار دوم شاهد درآوردن توپ از درون دروازه خودش باشد و به همین جهت، تا جای ممکن برای برهم زدن تمرکز رضاییان تلاش کرد.

اما تجربه رامین و البته دقت و قدرت ضربه او به دستان بلند و تشخیص درست رضایی چربید تا گلر تنومند آبی‌ها، اولین باخت خود با استقلال را در یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل تیمش تجربه کند.

اما عملکرد کلی رضایی در این بازی و البته سن و سال و عملکردش در بازی‌های قبلی‌ای که برای استقلال انجام داده باعث می‌شود هواداران استقلال از این بازیکن سیگنال بدی دریافت نکنند و مسلما در ادامه فصل و بازه زمانی حضورش در استقلال از او حمایت خواهند کرد. موضوعی که انرژی مضاعفی برای این گلر در راه بازیابی روحیه و انگیزه‌اش محسوب خواهد شد.

گلری که فرهاد مجیدی در اوج رقابت بین حسینی و مظاهری در فصل گذشته سفت و سخت از او حمایت کرد و مدعی شد رضایی جوان ده سال دروازه استقلال را بیمه می‌کند، حالا باید خیلی زود اشتباهش در این بازی را به دست فراموشی سپرده و به روزهای خوب با تیم محبوبش فکر کند.

تصاویر: امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها