کد خبر : 1921288 | 27 فروردين 1402 ساعت 00:29 | 27.9K بازدید | 29 دیدگاه

نمی‌توانم به تیم ملی امید کمکی کنم؛

ربیعی: انتظار دارند سپاهان را در نقش جهان ببریم

محمد ربیعی می‌گوید تیمش با تمام وجود مقابل دو تیم مدعی بازی کرده و این روند را مقابل استقلال نیز ادامه خواهد داد، چرا که مس رفسنجان برای رتبه چهارمی می‌جنگد.

ربیعی: انتظار دارند سپاهان را در نقش جهان ببریم

به گزارش "ورزش سه"، محمد ربیعی در کنفرانس خبری پس از بازی با سپاهان حاضر شد و در ابتدا گفت: خسته نباشید می‌گویم به هر دو تیم و پیروزی را به تیم سپاهان و هواداران‌شان تبریک می‌گویم. فکر می‌کنم کسانی که بازی را دیدند بازی جذاب و لذت بخشی برای‌شان بود چون موقعیت‌های زیادی از سوی هر دو تیم ایجاد شد. ما با توجه به اینکه بارها گل اول سپاهان را تمرین کرده بودیم و این مسئله را می‌دانستیم، متاسفانه از همان ناحیه گل خوردیم. در هر دو نیمه موقعیت‌هایی را داشتیم. اینکه سپاهان در نقش جهان موقعیت ایجاد کند طبیعی است، ولی اینکه ما بتوانیم در نقش جهان موقعیت‌های زیادی را ایجاد کنیم، از جسارت و نوع پلنی که برای بازی داشتیم، است. تا زمانی که بازی یک- هیچ بود شانس این را داشتیم بازی را به تساوی بکشانیم.

ربیعی در مورد جریان بازی اضافه کرد: باید با تعویض‌ها روند بازی برای ما تغییر پیدا می‌کرد و به‌جز مهرداد رضایی که از عملکردش راضی بودم، بچه‌های تعویضی ما نتوانستند کارشان را درست انجام بدهند. دو بازیکن جوان‌مان که به زمین فرستادیم برای اولین بار این اتمسفر را تجربه می‌کردند و توپ‌های زیادی از دست دادیم، پس از اینکه محبی چهار-پنج توپ از دست داد، نورافکن یکی را تبدیل به گل کرد. در اینجور بازی‌ها لحظات تعیین‌کننده است. ولی ایراد ندارد. آنها جوان هستند و این هم بضاعت ماست. با همه این تفاصیل بازی خوبی بود. سپاهان تیم خوبی است. رامین رضاییان، نورافکن و مغانلو بسیار تاثیرگذار بودند. یک تعدادی از بچه‌های ما هم امروز استاندارد و خوب بودند. ولی تعدادی از بازیکنان‌مان پایین‌تر از حدانتظار بودند و آن هم شاید به دلیل فشاری بود که در جو ورزشگاه وجود داشت. ما با تمام وجود و انرژی بازی کردیم. ما هم برای رتبه چهارمی تلاش می‌کنیم و امروز انتظارم این بود بازی را نبازیم.

ویدئو: 297931

او در مورد اینکه با توجه به دو بازی اخیرشان با پرسپولیس و سپاهان و بازی پیش رو با استقلال، به نظرش کدام تیم از بین سه مدعی پتانسیل بیشتری برای قهرمانی دارد، گفت: ما با تمام وجود و اخلاص کارمان را مقابل مدعیان انجام می‌دهیم. جلوی پرسپولیس هم هفتاد دقیقه ده نفره بازی کردیم. امروز هم بازی می‌توانست برگردد و یک-یک شود. از یک قدمی فراز امامعلی توپ را نزد. لک هم دو توپ خوب برای ما گرفت و نیازمند هم توپ‌های خوبی برای سپاهان گرفت. شک نکنید با تمام وجود بازی‌ها را ادامه خواهیم داد و اول آبرو و احترام خودمان مهم است. من چهارتا بازی دیگر با مس رفسنجان دارم و سعی می‌کنم ماموریتم را به درستی تمام کنم. به نظر سه تیم شایسته هستند و رقابت‌شان تا هفته آخر ادامه خواهد داشت. انشاالله تیمی که شایسته‌تر هست و از فرصت‌هایش بهتر استفاده می‌کند مقام قهرمانی را کسب کند.

ربیعی در مورد اشتباهات فردی تیم‌شان و اتفاقی که برای سرپرست‌شان افتاد، بیان کرد: در رابطه با اشتباهات فردی موافقم که داشتیم و به هرحال اجتناب‌ناپذیر است. در مورد سرپرست تیم هم فکر می‌کنم ترقه‌ای خورد و نقش بر زمین شد.

او سپس در واکنش به صحبت‌های خبرنگاری که اعتقاد داشت از نظر او مس امروز عملکرد خوبی داشت، گفت: دوست ما برای رفسنجان است و توقع دوستان از ما بالا رفته و انتظار دارند سپاهان را در نقش جهان ببریم. قبل از ما، مس ۳-۴ سال در لیگ یک در رتبه‌های یازدهم و دوازدهم بود و حالا الان جزء پنج تیم اول ایران است و انتظارات بالا رفته است. حق می‌دهیم و ما انقدر از دست‌مان برمی‌آمد. (با خنده)

ربیعی ادامه داد: من زمانی که شیمبا و فراز را از زمین خارج کردم و محبی و منشا را آوردم، دنبال ادامه روند آن فشار بودم و می‌خواستم دو فوروارد تازه نفس بیاورم تا فشارم را حفظ کنم و به موازات آن، اضافه کردن امید لطیفی هم بود و من می‌خواستم دست پر از زمین خارج شویم اما نفرات جایگزین ننشست. پرس خوبی وارد کردیم اما گل امید نورافکن، استثنایی است و اینجا تفاوت کیفیت بازیکن است.

سرمربی مس درباره ترکیب متفاوت مورایس و سیستم سه دفاع این تیم گفت: با احترام به آقای مورایس، از نظر من تغییر سیستم ایشان از نظر استراتژیک، خللی در کار ما ایجاد نکرد. همان چیزی که ما فکر می‌کردیم، یعنی اضافه شدن رامین رضاییان به یک سوم تهاجمی در بالا و ارسال در خط عرضی و فینیشینگ مغانلو، اتفاق افتاد؛ ما می‌دانستیم و آن را خوردیم. چه چهار دفاعه بازی می‌کردیم و چه سه دفاعه، این اتفاق به کرات در تیم سپاهان است و ما این را می‌دانستیم. در مابقی داستان بازی، بازی بلاک و برای ما بود. اینکه یک جاهایی ما بالا آمده بودیم و سپاهان در حالت ضدحمله و یک به یک در کنار ما قرار می‌گرفت، اجتناب ناپذیر بود و می‌توانستیم این را حدس بزنیم، چون آنها یک گل جلو بودند.

1830755

ربیعی در خصوص اخباری که پیرامون حضور او در تیم ملی امید وجود دارد، گفت: من این موضوع را تایید می‌کنم. از بیش از دو ماه گذشته از جاهای مختلف با من برای تیم ملی امید صحبت شد که برای هر کسی افتخار بسیار بزرگی است که بتواند پیراهن مقدس تیم ملی کشورش را بپوشد و برای تیم ملی کشورش کاری انجام بدهد اما خصوصیت من این است که دوست دارم هر جایی که هستم، تاثیرگذار باشم و ردپایی بگذارم. حتی دیشب هم با من تماس گرفتند و صحبت کردند و همانجا عذرخواهی کردم و فکر می‌کنم در این مقطع کسانی دیگری باشند که بهتر بتوانند به تیم ملی امید کمک کنند و من نهایت همکاری را به عنوان یک مربی باشگاهی، نهایت همکاری را با کسی که این مسئولیت را بر عهده بگیرد، انجام می‌دهم و خیلی هم از فدراسیون فوتبال و دوستان بزگوار سپاسگزارم اما احساس می‌کنم در این مقطع نمی‌توانم کمکی به تیم ملی امید بکنم اما هر مشورت و کمکی که بتوانم، انجام خواهم داد.

وی در پیش‌بینی از جایگاه مس رفسنجان در پایان فصل گفت: تمام تلاش ما این است که از رتبه‌ای که هستیم، بالاتر قرار بگیریم. همه تلاش‌مان را می‌کنیم و سال قبل هم کردیم. کاری که من در مس انجام دادم، هر ساله یک روند صعودی بوده و دوست دارم این روند صعودی را امسال به درستی تمام کنم. به هر حال سال اول تیم را از لیگ یک به لیگ برتر آوردیم و در اولین سال حضور در لیگ برتر، توانستیم تیم را در جمع هشت تیم قرار بدهیم و سال بعد ششم شدیم و حالا دوست دارم رتبه ششم سال گذشته را ارتقا بدهم و اگر هم ارتقا نشد، حداقل بتوانیم این رتبه را حفظ کنیم که این برای باشگاه مس رفسنجان به عنوان باشگاهی که سومین سال حضورش است و با ظرفیت‌هایی که دارد، قابل قبول است اما جای ارتقا هم داشته‌ است.

سرمربی مس تاکید کرد: این را هم اضافه کنم که تیم ما هم بسیار زیاد در بخش داوری متضرر شده و امتیازات زیادی را از دست داده است؛ برای مثال دو بازی ما مقابل نساجی که اظهر من شمش است و دو گل سالم قبول نشد و دو پنالتی کاملا اشتباه گرفته شد و جدا از سایر مسابقات، اگر‌ همان چهار امتیاز را به مس رفسنجان بدهد، همین الان می‌تواند به رتبه چهارم صعود کند. همچنین در بازی امروز هم با وجود اینکه آقای منصوریان دونده ظاهر شد، در دقیقه ۱۷ روی خطایی که نیلسون روی آذرباد انجام داد، می‌توانست پنالتی هم باشد. البته تصویر را دقیق ندیده‌ام و باید کامل‌تر ببینم. در مجموع برنامه‌ریزی ما این است که بتوانیم در جمع شش تیم باشیم.

ربیعی در پایان درباره حضور تماشاگران در استادیوم عنوان کرد: من دیشب هم گفتم از حضور تماشاگران لذت می‌برم و امشب هم دوست داشتم چند صندلی که خالی بود، پر باشد. لذت و جذابیت فوتبال به حضور تماشاگر و این فضای بسیار دلچسبی است که در بازی ایجاد شده بود. امیدوارم این فضا را در تمام ورزشگاه‌های کشور ببینیم و در خود رفسنجان هم شاهد باشیم که مردم، نه فقط برای بازی برابر استقلال و پرسپولیس، بلکه برای تمام مسابقات مس به ورزشگاه بیایند. من امروز لذت بردم و خیلی زیبا بود و این موضوع می‌تواند برای من که گاهی فوتبال را از زوایای دیگر دنبال می‌کنم، بسیار لذت‌بخش باشد.

دیدگاه‌ها