کد خبر : 1959198 | 30 مرداد 1402 ساعت 07:00 | 22.7K بازدید | 13 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

وقتی پاسی‌ها قرمز می‌پوشیدند

این روزها بحث احیای تیم فوتبال پاس تهران از اخبار جالب فوتبال ایران محسوب می‌شود؛ خبری که البته از سوی مقامات رسمی تأیید نشده است.

وقتی پاسی‌ها قرمز می‌پوشیدند

به گزارش "ورزش سه"، پاس یک تیم ریشه‌دار و قدیمی در فوتبال تهران است که با زیرساخت مناسب و شرایط مالی نسبتا مساعد بستر رشد فوتبالیست‌های بسیاری در تاریخ ملی و همچنین با توجه به جو حاکم بر باشگاه محل پرورش بسیاری از مربیان نامدار فوتبال ایران بوده است.

در کل پاس به این دلیل در فوتبال ایران اعتبار دارد که علاوه بر افتخارآفرینی، مأمنی برای پرورش فوتبالیست‌های ممتاز به خصوص تهرانی بوده و البته سربازهایی که برای فوتبال به پایتخت می‌آمدند و در آغوش پاس جا خوش می‌کردند. این باشگاه چهره‌های بسیار زیادی را به فوتبال ملی معرفی کرده که جمع و جور کردن اسامی آنها بیش از این مطلب کار می‌برد.

از این رو هر گاه بحث احیای پاس به میان می‌آید، موافقان بسیاری برای این مسئله وجود دارد و نوعی حمایت معنوی ناگفته از این تیم نظامی وجود دارد. اما نکته جالب درباره پاس، لباس سرخ این تیم در دوران ابتدای حضورش در رقابت‌های باشگاهی تهران است؛ آنها در زمانی که هنوز پرسپولیس به عنوان قطب قرمزپوش خود را به فوتبال ایران تحمیل نکرده بود، قرمز می‌پوشیدند اما پس از مدتی رنگ سبز را به عنوان رنگ سازمانی خود برگزیدند و تا آنجا که یادمان می‌آید، سفید و سبز پوشیده‌اند.

1912913

جالب است بدانید که زیرساخت‌های باشگاه پاس همچنان در فوتبال ایران در حال استفاده شدن است و بسیاری از بازی‌های فوتبال ایران در ورزشگاه دستگردی برگزار می‌شود. این دو تصویر نیز متعلق به حسین کازرانی و مجید حلوایی، دو ستاره سابق پاس در دهه ۱۳۵۰ است که از بهترین مدافعان فوتبال ایران و از بازیکنان ثابت تیم ملی در دوره خود بوده‌اند؛ مدافعانی خشن و سختگیر که به همین واسطه در بازی‌های ملی زیادی حضور پیدا کردند.

دیدگاه‌ها