کد خبر : 1973979 | 29 مهر 1402 ساعت 08:21 | 10.7K بازدید | 16 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

از تساوی برابر نماینده پاکستان تا قهرمانی آسیا (عکس)

از آخرین قهرمانی یک تیم ایرانی در جام باشگاه‌های آسیا 30سال گذشت.

از تساوی برابر نماینده پاکستان تا قهرمانی آسیا (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، داستان قهرمان نشدن تیم‌های ایرانی در رقابت‌های باشگاهی آسیا همانند عدم صعود تیم ملی ایران به رقابت‌های المپیک طولانی شده است و  وارد دهه چهارم خود خواهد شد. 
جام باشگاه‌های آسیا قبل از لیگ قهرمانان آسیا تورنمنت مهم باشگاهی آسیا بود که قهرمانان باشگاهی هر کشور جواز ورود به آن را کسب می‌کردند، رقابت‌هایی که آخرین مقام قهرمانی ایران در آن با پاس تهران در زمستان سال 1372 شمسی رقم خورد.

1942441

پاس با بازیکنانی که در ترکیب می‌بینید در آن سال بعد از شکست العربی قطر به مرحله نهایی صعود کرد و در این مرحله با شکست برابر الوصل امارات و تساوی برابر نماینده پاکستان و بخاطر تفاضل گل بهتر به نیمه نهایی رسید.

آنها در نیمه نهایی با نتیجه دو بر یک یومیوری ژاپن را شکست دادند و در فینال با گل تماشایی محسن گروسی برابر الشباب عربستان پیروز شدند و جام قهرمانی را بدست آوردند. 

در تصویر بازیکنان پاس در آن بازی‌ها دیده می‌شود. داریوش علیزاده گلر دوم تیم در غیاب غلامپور در برابر نماینده پاکستان به همراه دیگر بازیکنان پاس  از جمله آرش نوآموز، رضا رضایی منش،  علیرضا حکیم زاده، محسن گروسی در غیاب ستاره‌هایی همانند اکبر یوسفی و اصغر مدیر روستا و مربی این تیم مرحوم داود زمینی که کنار دست سرمربی این تیم فیروز کریمی بود دیده می‌شوند. نبردی که در عین ناباوری یک بر یک مساوی شد تا پاس به لطف برد ده بریک الوصل برابر همین تیم به نیمه نهایی صعود کند و در پایان قهرمان رقابت‌ها شود و الوصل که در روز اول پاس را با یک گل شکست داده بود در جایگاه سوم قرار گیرد.

دیدگاه‌ها