کد خبر : 2007924 | 20 اسفند 1402 ساعت 08:49 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

بازگشت زهرا نعمتی به اردوی پاراتیروکمان

دور جدید اردوی تیم ملی پاراتیروکمان در شرایطی برگزار می‌شود که زهرا نعمتی، ملی پوش غایب اردوهای اخیر که در میادین انتخابی پارالمپیک هم شرکت نداشت نیز حضور خواهد داشت.

بازگشت زهرا نعمتی به اردوی پاراتیروکمان

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، با برگزاری رقابت‌های بین‌المللی فزاع امارات، مسابقات انتخابی پارالمپیک در رشته پاراتیروکمان به پایان رسید و پرونده ایران از حضور در مجموع این رقابت‌ها با کسب ۷ سهمیه بسته شد.

در جریان رقابت‌های بین‌المللی فزاع، غلامرضا رحیمی در رشته ریکرو صاحب سهمیه پارالمپیک شد. پیش از آن هم سینا منشازاده، هادی نوری (کامپوند)، فرزانه عسگری، مریم یاورپور (کامپوند) و سمیه رحیمی (ریکرو) صاحب سهمیه شده بودند.

سهمیه‌های توزیعی در پاراتیروکمان در اختیار کشورها قرار می‌گیرد و در واقع این مسئولان داخلی هستند که بر اساس اردوهای تمرینی، پاراکماندار اعزامی به بازی‌های پارالمپیک را انتخاب می‌کنند.

برای این انتخاب مهم، اردوی آماده سازی تیم ملی پاراتیروکمان از همین اسفند آغاز می‌شود. البته قرار است زهرا نعمتی هم در این اردو حضور داشته باشد! ورزشکاری که سهمیه پارالمپیک ندارد و با توجه به اتمام میادین انتخابی، شانسی هم برای دستیابی به آن ندارد.

نعمتی با سه طلای پارالمپیک (لندن، ریو و توکیو) پرافتخارترین پاراکماندار ایران و جهان به حساب می‌آید با این حال او پس از قهرمانی در بازی‌های پاراآسیایی در هیچ یک از اردوهای تمرینی تیم ملی پاراتیروکمان شرکت نداشت و در کل در هیچ یک از رقابت‌های انتخابی برای کسب سهمیه پارالمپیک هم شرکت نکرد.

با این حال وی در آخرین تماس با میلاد وزیری سرمربی تیم ملی پاراتیروکمان، برای بازگشت به اردوهای تمرینی این تیم اعلام آمادگی کرده و قرار است از اولین اردوی این تیم شرکت کند.

زهرا نعمتی در آستانه بازی‌های پارالمپیک و بعد از پایان میادین انتخابی این بازی‌ها قرار است بازگشت دوباره‌ای به اردوها داشته باشد.

میلاد وزیری در گفت‌وگو با با بیان اینکه اولین اردوی آماده سازی تیم ملی پاراتیروکمان بعد از اتمام میادین انتخابی پارالمپیک و ویژه آماده سازی حضور در این رویداد در همین اسفند برگزار می‌شود، حضور زهرا نعمتی در این اردو را تایید کرد و گفت: با خانم نعمتی در مورد برنامه‌هایش صحبت کردم. قرار شد او در این اردو و اردوهای آتی شرکت داشته باشد و در صورت کسب آمادگی لازم در مسابقات جهانی چک (خرداد) شرکت کند.

وی با بیان اینکه مسابقات جهانی چک آخرین رویدادی است که پیش از پارالمپیک برگزار می شود، در مورد بازگشت نعمتی به اردوهای تیم ملی گفت: سهمیه‌های پاراتیروکمان به کشورها اختصاص پیدا می‌کند و برای ما کیفیت اعزام مهم است. به‌خصوص که علاوه بر ریکرو که ایران مدافع قهرمانی چند دوره پارالمپیک است، در میکس ریکرو هم شانس مدال داریم و برای اینکه بتوانیم از این شانس استفاده کنیم باید یک ورزشکار خانم قوی در ترکیب داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی پاراتیروکمان تاکید کرد: زهرا نعمتی یک وزنه سنگین در پاراتیروکمان و ریکرو است. حضور او در ترکیب تیم قطعا به تحقق اهداف کمک می‌کند. نعمتی اگر به میادین کسب سهمیه اعزام نشد به‌خاطر این بود که شرایط لازم را نداشت. حالا هم حضورش در اردو به منزله اعزام قطعی نیست. اگر نعمتی نسبت به رحیمی برتر باشد، اعزام می‌شود در غیر این‌صورت خودِ رحیمی که کسب سهمیه کرده است، اعزام خواهد شد.

وزیری با تاکید بر جایگاه زهرا نعمتی در پاراتیروکمان جهان خاطرنشان کرد: در مسابقات بین المللی فزاع، همه از غیبت زهرا نعمتی خوشحال بودند چون می‌دانستند حضورش کار را برای همه سخت می‌کند. نباید به صرف اینکه او در اردوهای اخیر و میادین کسب سهمیه شرکت نداشته، قید حضورش را بزنیم. بازگشت او به اردو یک فرصت است به‌خصوص که درهای تیم ملی هیچ وقت بسته نیست.

وی افزود: من حتی با ابراهیم رنجبر که دو دوره قبل در پارالمپیک شرکت داشت هم تماس گرفتم. نباید از حضور هیچ ورزشکاری چشم پوشی کرد چون به دنبال بالا بردن کیفیت تیم هستم. وگرنه اصلا بحث رفاقت مطرح نیست. فقط به مسائل فنی توجه دارم و همه ورزشکاران را هم با یک چشم نگاه می‌کنم.

سرمربی تیم ملی پاراتیروکمان گفت: به زودی زمان اردو مشخص می‌شود و آن را آغاز می‌کنیم. این اردو قطعا در همین اسفند برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها