کد خبر : 1607934 | 09 اردیبهشت 1398 ساعت 09:38 | 269.5K بازدید | 0 دیدگاه

پنجمین مربی استقلال در دوران حضور برانکو

... و ناگهان فرهاد در وضعیت سولسشر

برای فرهاد مجیدی موقعیت حضور در استقلال سرانجام به جایی رسید که شاید انتخاب او در نیم فصل قرار بود در همین ایستگاه توقف کند.

... و ناگهان فرهاد در وضعیت سولسشر

به گزارش "ورزش‌سه"، سالها بعد از حضور ناگهانی ستاره لیگ امیدهای تهران در استقلال و کار با شادروان ناصر حجازی، فرهاد مجیدی عنوان محبوب ترین بازیکن تاریخ استقلال را به گردن خود سنجاق کرده است. او به واسطه درخشش دائمی در استقلال، کارنامه خوب در تیم های خارجی و بازگشت پر سر و صدا به تیم همیشگی اش یکی از مورد توجه ترین فوتبالیست های ایران در دو دهه گذشته بوده است، اما تیر محبوبیت و اشتهار فزاینده و تکرار نشدنی اش وقتی به هدف نشست که بعد از دو سال نیمکت نشینی در استقلال در دوره سرمربیگری پرویز مظلومی ناگهان شکوفا شد و فرم تازه ای از فوتبال چشم نواز خود را به نمایش گذاشت.


مجیدی تا پایان دوران فوتبال یک مهاجم گریزپا و یک گلزن باهوش باقی ماند که چگالی شادی بعد از گل های او با هیچ بازیکن دیگری در استقلال قابل مقایسه نیست. درست مثل فرشاد پیوس در پرسپولیس که هواداران دوست داشتند هیچ مسابقه ای بدون گلزنی او به اتمام نرسد. مجیدی البته یک خصیصه ویژه هم دارد؛ گلزنی در دربی ها و البته نمایش دادن عدد 4 (هویت کرکری هواداران استقلال) در لحظه اخراج از بازی الغرافه و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی...


اما همه اینها پشت سر گذاشته شده و به عنوان سرمربی جدید استقلال، این 5 مسابقه می تواند همه آن لحظات خوش را زیر تلی از آوار طعنه و کنایه و توقع دفن کند. به خصوص که نسل جدید هواداری کم حافظه و کم خاطره هم هست. مجیدی که ساعتی پیش جانشین وینفرد شفر شده است، در 5 نود دقیقه باید تیم خود را مقابل الدحیل و العین و همینطور استقلال خوزستان، نفت آبادان و سپیدرود رشت هدایت کند. 5 مسابقه ای که اگر فاقد کمترین اشکال ممکن نباشد، ادامه کار او را در استقلال با مساله مواجه خواهد کرد.

 

1401671



مجیدی در حال حاضر در موقعیت اوله گونار سولسشر سرمربی منچستر یونایتد است. یک شاگرد ممتاز مکتب باشگاه که البته برخلاف سولسشر سابقه چندانی هم در مربیگری ندارد اما ممکن است استعداد نهفته ای باشد که همه ما را در پست جدید مات و مبهوت بگذارد. نکته مهم این است که این شغل جدیت، پایمردی، هوشمندی و البته تجربه ای گران را برای اداره یک مجموعه سی و چند نفره مدعی و البته تعامل با مدیران و هواداران میلیونی می طلبد.


از لحظه اعلام خبر سرمربیگری فرهاد مجیدی واکنش های هواداری مختلف و متفاوت است، اما بیایید به خاطر همه روزهای خوبی که با مجیدی داشته ایم، خوشبین باشیم. اگرچه قبل از این انتخاب، تصمیم مهم تری گرفته شده که شاید چندان عاقلانه نبود. به هر حال استقلال همچنان متاثر از اقدامات مدیریتی و هیاهوی هواداران کم طاقت مدام راه حل های جدیدی را امتحان می کند و شاید اینبار تیر هوایی فتحی و خطیر به هدف اصابت کرده باشد.


نکته مهم اینکه در دوران حضور برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس، استقلال پنجمین سرمربی خود را انتخاب کرده است: امیر قلعه نویی، پرویز مظلومی، علیرضا منصوریان، وینفرد شفر و حالا فرهاد مجیدی.

 

1401670

دیدگاه‌ها