کد خبر : 1999942 | 16 بهمن 1402 ساعت 12:43 | 138.1K بازدید | 135 دیدگاه

نمی‌دانم قلعه‌نویی بین دو نیمه چه کرد

وریا: ایران نیمه دوم قهرمان آسیاست

وریا غفوری می‌گوید که نه فقط در دوره کنونی بلکه در دوره‌های پیشین نیز تیم ملی دارای استعدادهای زیادی بوده است.

وریا: ایران نیمه دوم قهرمان آسیاست

به گزارش "ورزش سه"، همزمان با برگزاری دیدار تیم‌های ملی ایران و ژاپن، وریا غفوری به همراه یحیی گل‌محمدی مهمان ویژه برنامه آنتن بودند. کاپیتان سابق استقلال که مقابل پژمان راهبر، سردبیر "ورزش سه" نشسته بود، درخصوص مسائل مختلف از جمله دوری خود از فوتبال، تغییر نتیجه بازی با ژاپن و وضعیت استقلال پرداخت.

وریا در صحبت‌هایش می‌گوید که استقلال می‌تواند با جذب بازیکنان جدید برای قهرمانی تلاش کند و از سمت دیگر او اعتقاد داشت که قطر برای تیم ملی حریف بهتری محسوب می‌شود و ایران می‌تواند با شکست این تیم، راهی دیدار فینال جام ملت‌های آسیا شود.

در زیر صحبت‌های وریا غفوری را در ویژه برنامه آنتن می‌خوانیم:

وریا درخصوص اینکه اکنون مشغول چه فعالیتی است، گفت: فعالیت‌هایی خارج از فوتبال انجام می‌دهیم و فکر کنم تا دو، سه ماه دیگر حسابی سرگرم شوم. ولی پیگیر فوتبال هم هستم. پس از سال نو، کلاس‌های مدرک A آسیا را برگزار می‌کنند که در این کلاس‌ها شرکت خواهم کرد و باید ببینیم انتهای فصل چه اتفاقی رخ خواهد داد. ان‌شاءالله آقا یحیی تیم بگیرد و برویم پیش ایشان (یا خنده). فعلا حرکت خاصی انجام نمی‌دهیم. در حال زندگی هستیم، به دور از فوتبال و حواشی.

او در مورد اینکه آیا دور بودن از فوتبال برای او آرامش می‌آورد یا خیر و اینکه عشق دیدن فوتبال و دنبال کردن را دارد یا نه، گفت: واقعا نه به آن صورت. یک سری اتفاقات برای من رخ داد که یک مقدار من را رنجاند. بالاخره ما با فوتبال زندگی می‌کنیم. مدتی را استراحت می‌کنیم و ان‌شاءالله شرایط مهیا شود و بتوانیم برگردیم. نمی‌شود از فوتبال جدا شد. از بچگی در کوچه پس کوچه‌ها تلاش کردیم و دویدیم و تا به لطف خدا و کمک خانواده، به جاهای بالایی برسیم تا در این حوزه به بخشی از آرزوهایمان رسیده باشیم. امیدوارم شرایط مهیا شود و ما بتوانیم کار کنیم چون وجود داریم، هستیم و می‌خواهیم باشیم و به فوتبال کمک کنیم.

وی درباره شرایط استقلال نیز گفت: به نظر من استقلال از نظر مهره‌ای تیم سطح بالایی است چون توانست شاکله اصلی را حفظ کند. به نظر من، استقلال در فصل قبل از نظر بازیکنی، پرمهره‌ترین تیم ایران بود که نسبت به آن تیم، دو تغییر تأثیرگذار داشتند؛ رفتن محبی و قایدی. که مهرداد محمدی جایگزین شد و برای نیم فصل دوم، رافائل سیلوا برگشت. به نظر من، تیم پرقدرتی است ولی این بدان معنا نیست که استقلال به بازیکن جدید نیاز ندارد و قطعا این تیم یکی دو بازیکن در فاز هجومی می‌خواهد تا در کورس قهرمانی بماند تا مسیرش هموارتر شود.

ویدئو: 323651

وریا در ادامه می‌گوید: ولی آن چیزی که ما می‌شنویم، بیشتر گلایه‌هایی است که از سمت کادرفنی مطرح می‌شود و به نظر من این گلایه‌ها بیش از حد است. تا بخشی از این گلایه‌ها قابل قبول است ولی از مقداری بیشتر، بیش از حد تلقی شده و به نظرم می‌تواند به شخصیت تیمی استقلال و بازیکنان ضربه بزند. جنگیدن برای داشتن شرایط بهتر خوب است، ولی نه در حدی که به بهانه تبدیل شود و سنگ بنای نتیجه نگرفتن را بگذارید.

او با اعتقاد به شانس آبی‌ها برای قهرمانی گفت: استقلال تیمی است که پتانسیل قهرمانی دارد. می‌دانیم که این تیم مشکلات مالی زیادی دارد ولی به نظر من، مدیریت باشگاه تا این لحظه قوی عمل نکرده است و باید بهتر از این کار کند تا شرایط را برای کادرفنی مهیا کنند تا ان‌شاءالله در آخر فصل بهترین نتیجه رقم بخورد.

وی درخصوص بازی متفاوت تیم ملی در نیمه دوم بازی با ژاپن نیز توضیح داد: تیم کاملا متفاوت بود و یک جورایی ما را سورپرایز کردم. فکر می‌کنم بازیکنان در 90 درصد نبردهای تن به تن در همه نقاط موفق بودند. بازیکنان تیم ملی بی‌نظیر بودند. به‌خصوص عناصر تهاجمی یعنی سردار، محبی و جهانبخش که فوق‌العاده بودند. سردار پاس استثنایی داد و محبی به بهترین شکل ممکن کار را تمام کرد. واقعا باید به بچه‌های تیم ملی تبریک بگوییم. بازی شایسته‌ای انجام دادند.

ویدئو: 323641

کاپیتان سابق استقلال با تمجید از کادرفنی گفت: باید به آقای قلعه‌نویی تبریک بگوییم که نمی‌دانم بین دو نیمه چکار کرد که تیم کاملا متحول شد و ایشان نیمه دوم را از مربی تیم ملی ژاپن با اقتدار بردند. به همه مردم، بازیکنان و مربیان تبریک می‌گویم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود این تیم ملی، بهترین نسل تیم ملی است، گفت: تیم ملی در دوره‌های مختلف همیشه پر از بازیکن و استعداد بوده است. من این حرف را نمی‌پذیرم که این دوره خیلی ویژه‌تر و متمایزتر از دوره‌های قبل هستند. ولی خب نکته مثبت این است که تمام بازیکنان چندین سال است که کنار همدیگر بازی می‌کنند و تغییرات زیادی در تیم ملی نداشته‌ایم و یک جورایی این را در زمین شاهد بوده‌ایم که چقدر تیم بوده‌اند و چقدر خوب همدیگر را درک کرده‌اند و چقدر خوب بازی را به نفع خودشان تغییر دادند. به نظرم همیشه تیم ملی سرشار از نیروی انسانی و استعداد بوده است.

کاپیتان سابق استقلال درخصوص شانس قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا نیز گفت: ما باید آنالیز و تجزیه و تحلیل کنیم ببینیم برای قهرمانی در آسیا، چه آماده‌سازی و زیرساختی داشته‌ایم. فکر می‌کنم نسبت به کشورهای دیگر، خیلی عقبیم. اگر بخواهیم با توجه به موقعیت امروز تیم ملی، فقط خود تیم ملی را در نظر بگیریم و به‌خصوص نیمه دوم بازی با ژاپن که یک تیم واقعی را درون زمین دیدیم، به شدت همه را امیدوار کرد. باید در نظر گرفت که اکنون نیز اتفاق خاصی رخ نداده و ایران فقط به جمع چهار تیم برتر رسیده است و بازی مهمی برابر قطر در پیش خواهد داشت. باید در این مسابقه نیز نتیجه خوبی حاصل شود تا به فینال برسیم.

وی ادامه داد: به نظر من موفقیت برای تیم ملی زمانی حاصل می‌شود که بتواند به فینال مسابقات برسد. با توجه به بازی خوب بازیکنان برابر ژاپن این امید برای ما به وجود آمد که بتوانیم تیم را در فینال برسیم و چه بسا که این تیم توان قهرمانی را داریم؛ تیمی که بازی آن را در نیمه دوم دیدار برابر ژاپن دیدیم.

وریا در مورد تلخ‌ترین خاطره‌اش از دوران فوتبالی می‌گوید: من می‌توانم به بازی ایران و عراق در جام ملت‌های آسیا 2015 اشاره کنم که به معنای واقعی کلمه یک تیم بودیم چون فرقی نمی‌کرد چه کسی بازی کند. فکر می‌کنم راحت‌ترین بازی ما در آن دوره، مقابل عراق بود که داور با سخت‌گیری، مهرداد پولادی را اخراج کرد و باعث شد تا بازی به آن شکل پیش برود و در ضربات پنالتی، بازی را واگذار کنیم. به نظرم خاطره تلخی بود چون به آن دوره از مسابقات امیدوار بودیم که متأسفانه آن چیزی که می‌خواستیم برایمان رقم نخورد.

وریا در پایان و در مورد اینکه بهتر بود ایران در نیمه نهایی با چه تیمی روبرو شود، گفت: قطر حریف مناسبی برای نیمه نهایی بود. خود من خیلی برابر تیم ملی قطر بازی کرده‌ام و همیشه آن استرس را در چشم بازیکنان این تیم دیده‌ام. البته با کیفیتی که از تیم ملی ایران در بازی برابر ژاپن دیدم، فرقی هم نمی‌کرد در نیمه نهایی با چه تیمی روبرو شویم و ایران توانایی شکست هر تیمی را دارد.

دیدگاه‌ها