کد خبر : 1304941 | 28 بهمن 1394 ساعت 11:58 | 27.9K بازدید | 4 دیدگاه

اجاره استادیوم را می‌دهیم اما اختیاری نداریم

طاهری: قراردادی با فاینورد امضا نکرده‌ایم

سرپرست باشگاه پر‌سپولیس می‌گوید باید باشگاه‌ها خودشان بازی‌ها را برگزار کنند.

طاهری: قراردادی با فاینورد امضا نکرده‌ایم
به گزارش "ورزش سه"، علی اکبر طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دیدار پر‌سپولیس مقابل سایپا، اظها‌ر کرد: طی هفته‌های اخیر با تلاشی که بازیکنان و کادرفنی انجام دادند، توانسته‌ایم نتایج خوبی را کسب کنیم و خوشحالیم از این بابت که الان در کورس قهرمانی قرار داریم. امیدوارم در انتهای فصل بتوانیم با کسب نتایج خوب دل هو‌اد‌ا‌ران پر‌سپولیس را شاد کنیم. آن چیزی که طی این روزها برایمان اهمیت دارد این است که پر‌سپولیس هم زیبا و هم تماشاگر پسند بازی می‌کند و البته نتیجه‌ هم می‌گیرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا قرارداد بازی دوستانه پر‌سپولیس با فاینورد روتردام هلند امضا شده است یا خیر، ا‌ضافه‌ کرد‌: هنوز هیچ قراردادی امضا نکرده‌ایم. اسپانسرهای برگزاری این چنین بازی‌ها پیشنهادات خود را ارائه می‌دهند و ما هم با آنها صحبت می‌کنیم. یکی از این اسپانسرها پیشنهاد بازی با فاینورد روتردام را ارائه کرد و صحبت‌های خوبی را با او انجام داده‌ایم و با توجه به فشردگی بازی‌ها در هلند قرار بر این شد اگر فرصتی باشد پس از پایان لیگ بازی دوستانه‌ای را با فاینورد برگزار کنیم، اما قراردادی تا به این لحظه امضا نشده است.

سرپرست باشگاه پر‌سپولیس در ادامه به بدهی‌های باشگاه اشاره کرد و گفت: بدهی‌ها واقعا ما را اذیت می‌کند. طوری بر‌نامه‌ریزی کرده‌ایم تا با درآمدهایی که داریم هزینه‌های جاری را به صورت کامل پرداخت کنیم، ولی بدهی‌هایی که مربوط به سال‌های 91 و 92 و قبل از آن است، ما را اذیت می‌کند و نظام دریافت و پرداخت ما را دچار مشکل می‌کند، اما به دنبال این هستیم تا جایی که می‌توانیم بخشی از این بدهی‌ها را پرداخت کنیم تا باشگاه از نظر کسر امتیاز با مشکلی مواجه نشود.

او ا‌دا‌مه‌ داد: قبلا گفته بودم کسانی می‌خواستند برای باشگاه مشکل ایجاد کنند، اما اقدامات قضایی خودمان را انجام داده‌ایم و منتظر هستیم تا مراجع قضایی در مورد این افراد تصمیم گیری کنند.

طاهری در ادامه با بیان این که امیدوار است پر‌سپولیس در پایان فصل به قهرمانی برسد، ا‌ضافه‌ کرد‌: امیدوارم بهترین نتیجه‌ ممکن را کسب کنیم و دل هو‌اد‌ا‌ران نیز شاد شود. البته می‌دانم که کار سختی پیش‌رو داریم.

سرپرست باشگاه پر‌سپولیس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که برگزاری بازی‌ها باید برعهده باشگاه‌ها باشد، گفت: باشگاه‌ها باید خودشان برگزار کننده بازی‌ها باشند تا از این طریق بتوانند هم درآمدزایی مطلوبی داشته باشند و هم بدانند که کار چگونه پیش می‌رود. الان به گونه‌ای شده است که ما ورزشگاه آزادی را اجاره می‌کنیم و تمام هزینه‌های آن را پرداخت می‌کنیم، اما ارگان دیگری برگزاری بازی را برعهده می‌گیرد. وقتی این چنین می‌شود به طور مثال می آیند به ما از کل بلیت‌های VIP چند بلیت به عنوان سهمیه می‌دهند در حالی که ما میزبان هستیم و ورزشگاه را به صورت کامل اجاره کرده‌ایم. اما برخی از دوستان تعداد زیادی از بلیت در جیبشان می‌گذارند و به هر کسی که ارتباط دارد بلیت می‌دهند. نباید این گونه باشد،‌ بلکه باید برگزاری بازی بر عهده خود ما باشد تا خودمان بدانیم که چگونه می‌خواهیم بازی را برگزار کنیم و مهمانان خودمان را دعوت کنیم.

او ا‌ضافه‌ کرد‌: مساله دیگری که مطرح است بحث قیمت بلیت‌ها است. اگر کارشناسانه به مساله نگاه کنیم می‌بینید که قیمت گذاری بلیت‌ها درست انجام نشده است. وقتی ما بازی‌ها را رایگان می‌کنیم و می بینیم 70 – 80 هزار نفر به ورزشگاه‌ها می‌آیند نشان می‌دهد که هو‌اد‌ا‌ران با فو‌تبا‌ل قهر نکرده‌اند. باید به اعتقاد من کارشناسی درستی انجام شود تا قیمت بلیت‌ها بر اساس نوع بازی‌ها محاسبه شود. این کار در اروپا هم انجام می‌شود. به طور مثال در لیگ انگلیس بلیت برخی از بازی‌ها 15 پوند است و بعضی دیگر 70 تا 80 پوند قیمت دارند. ما هم باید طوری بر‌نامه‌ریزی کنیم که قیمت بلیت‌ها بر اساس نوع بازی‌ها باشد و در بازی‌های کم اهمیت بلیت‌ها ارزان‌تر ارائه شود.

طاهری در ادامه سخنان خود، خاطر‌ نشان کرد: در شهرستان‌ها تیم‌هایی که بازی دارند خودشان با هماهنگی هیات فو‌تبا‌ل بازی را برگزار می‌کنند، اما نمی‌دانم در تهران چرا این گونه است. چرا باید ورزشگاه را اجاره کنیم و هزینه آن را پرداخت کنیم، ولی ارگان دیگری بازی را برگزار کند. واقعا جالب است بدانید با این که قانونا وقتی اجاره ورزشگاه را می‌دهیم مالکیت آن در اختیار ماست، ولی هیچ گونه دخل و تصرفی که سرویس دهی به هو‌اد‌ا‌ران می‌شود را در اختیار نداریم. البته من امیدوارم بتوانیم از سال آینده طوری بر‌نامه‌ریزی کنیم که باشگاه‌ها خودشان بازی‌ها را برگزار کنند.

سرپرست باشگاه پر‌سپولیس تصریح کرد: به دنبال این هستم که یک ورزشگاه اختصاصی را برای پر‌سپولیس در اختیار بگیریم تا بتوانیم بازی‌های‌مان را در آنجا برگزار کنیم. درست است که شهرداری محترم ورزشگاه شهید کاظمی را به ما داده است، اما با توجه به گنجایش کم این ورزشگاه نمی توانیم بازی‌هایمان را در آنجا برگزار کنیم.

طاهری در پایان درباره این که برخی از تیم‌ها همچون استقلال قصد دارند بازی‌های خودشان را رایگان کنند، خاطر نشان کرد: باید ادبیات کار رعایت شود تا این مساله با موفقیت انجام شود. این که ما بازیهایمان را رایگان کردیم و استقبال خوبی از آن شد، به خاطر زمینه سازی بود که از قبل انجام داده بودیم. برخی از تیم‌های شهرستانی بازی‌هایشان را رایگان کردند، اما موفقیتی حاصل نشد. به اعتقاد من باید طوری رفتار کنیم که چسبندگی هو‌اد‌ا‌ران به فو‌تبا‌ل بالا برود و کاری کنیم که آنها همیشه به ورزشگاه‌ها بیایند. پس از این که من این تصمیم را گرفتم و بازی‌های پر‌سپولیس را رایگان کردم و با استقبال خوب هو‌اد‌ا‌ران مواجه شد خیلی ها به من تبریک گفتند. امیدوارم اگر باشگاه‌های دیگر هم می‌خواهند این کار را کنند موفق شوند.



دیدگاه‌ها