کد خبر : 1728240 | 09 دی 1399 ساعت 16:55 | 52.3K بازدید | 1 دیدگاه

هت تریک ، دبل و ۵ پنالتی

ماشین۳-سپاهان۳؛داوری که لیگ را پرگل کرد!

دیدار جذاب و تماشایی دو تیم ماشین سازی و سپاهان در پایان 90 دقیقه تلاش و جنگندگی بازیکنان دو تیم با تساوی 3 بر 3 پایان یافت.

ماشین۳-سپاهان۳؛داوری که لیگ را پرگل کرد!

 

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان با 13 امتیاز از 7 مسابقه و ماشین سازی با 2 امتیاز از هشت مسابقه به این دیدار رسیده بودند؛ دیداری که هر دو تیم در آن به پیروزی می اندیشیدند، اما این سپاهان بود که اولین پنالتی این بازی پرپنالتی نصیبش شد و توانست در دقیقه 23 گل اول بازی را ثبت کند. در ادامه هم این شاگردان محرم نویدکیا بودند که بازی را بهتر اداره کردند و روی یک ضربه ایستگاهی اینبار روی پاس سجاد شهباززاده و ضربه بعل پای گولسیانی به گل دوم بازی در دقیقه 35 دست یافتند. این گل اما خیلی زود با پنالتی‌ای که گولسیانی سه دقیقه بربعد روی بازیکن ماشین سازی مرتکب شد، جبران شد و بازی در دقیقه 38 با ضربه پیمان بابایی با نتیجه 2 بر 1 ادامه پیدا کرد. البته که این پایان کار دو تیم در نیمه اول نبود و داور باز هم در دقیقه 44 اعلام پنالتی کرد؛ اینبار به سود سپاهان تا شهباززاده بار دیگر از روی نقطه پنالتی گلزنی کند و با دو گل و یک پاس گل ستاره زمین در نیمه اول لقب بگیرد. در نیمه دوم مسابقه باز هم وفاپیشه که قضاوت بدون ترسی را در این بازی انجام داد، در دقیقه 58 اعلام پنالتی کرد و اینبار این تیم ماشین سازی بود که بازیکنانش پشت توپ دیده می شدند. این ضربه در دقیقه 59 اگرچه در ابتدا توسط نیازمند مهار شد ولی در ریباند با ضربه بابایی به گل دوم سبزپوشان تبریزی که در خانه بازی می کردند، بدل شد. درنهایت آخرین گل این بازی پر از اتفاق هم از روی نقطه پنالتی و به سود تیم ماشین سازی به ثمر رسید؛ جایی که پیان بابایی هت‌تریک خود را کامل کرد و درنهایت منجر به ایجاد تساوی 3 بر 3 در این بازی پرهیجان شد؛ هر چند کسب یک امتیاز نه به درد سپاهان خورد برای رسیدن به صدر و نه به درد ماشین سازی برای رهایی از انتهای جدول.


با گزارش زنده این دیدار همراه ورزش سه باشید.

 

سه شنبه، ۹ دی ماه، ساعت ۱۵:۰۰؛ ورزشگاه: شهید قاسم سلیمانی

داور: سعاد وفاپیشه

 

ترکیب ماشین سازی

 

  • محمدامین رضایی
  • مهدی رستمی
  • اکبر آفاقی
  • فرشاد اسدی
  • مهدی مومنی
  • پیمان بابایی
  • بهمن سالاری ( 84 محمد ابوترابی)
  • ابوالفضل رزاق‌پور
  • منصور باقری
  • سید محمد حسینی 
  • اتابک زارعی ( 62 فرزاد محمدی)

 

سرمربی: سعید اخباری

 

1557871

 

ترکیب سپاهان

 

  • پیام نیازمند
  • گئورگی ولسیانی
  • محمدرضا مهدی‌زاده
  • امید نورافکن
  • مرتضی منصوری ( 65محمد نژادمهدی)
  • محمد کریمی
  • دانیال اسماعیلی‌فر
  • سروش رفیعی
  • محمدرضا حسینی
  • کی‌روش استنلی(65 محمد محبی)
  • سجاد شهباززاده


سرمربی: محرم نویدکیا

 

1557872

اخطار:


پیمان بابایی (54) از ماشین سازی
محمدرضا حسینی(54) از سپاهان

 

اتفاق ویژه:


گرفتن 5 پنالتی توسط وفاپیشه داور این مسابقه، نقش مهمی در نتیجه بازی داشت. این یک رکورد در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران به شمار می رود و بی شک اتفاقی ویژه در جریان این مسابقه

 

 

شرح بازی:


این بازی در دقایق ابتدایی و به خصوص در 15 دقیقه ابتدایی بسیار پراشتباه از سوی بازیکنان دو تیم دنبال شد، اما درنهایت سپاهان که تلاش هماهنگ تری برای رسیدن به گل برتری داشت، گل اول بازی را ثبت کرد و تا فاصله ثبت گل دوم در دقیقه 35 نیز بهتر از حریفش کار کرد. سه دقیقه پس از گل دوم اما این تیم فوتبال ماشین سازی بود که از عدم تمرکز سپاهانی ها پس از گل دوم استفاده کرد و با استفاده از یک ضربه پنالتی اختلاف را به حداقل رساند ولی باز هم سپاهان پیش از اینکه بازی در نیمه اول تمام شود، برتری خود را به رخ کشید و با برتری 3 بر 1 به رختکن رفت. نیمه اول را می توان متعلق به سپاهان دانست ولی در نیمه دوم این مسابقه شاهد یک بازی پایاپای بودیم که در دقایقی هر یک از دو تیم توانستند برتری خود را بر حریف غالب کنند ولی به طور طبیعی این ماشین سازی بود که به دلیل عقب بودن از میهمانش، حملات بیشتری ترتیب داد و بیشتر مالک توپ و میدان بود. دو پنالتی ثمره این نیمه برای ماشین سازی بود که تا پیش از گل تساوی و به خصوص پس از گل دوم نماش قابل احترامی و تهاجمی ای ارائه کرد. در دقایق پایانی هم شاگردان نویدکیا برای رسیدن به گل پیروزی تلاش می کردند ولی زمانی برای رسیدن به این هدف نداشتند.

 

بهترین بازیکن:


بازیکنان خط دفاعی دو تیم در این بازی پراشتباه بودند ولی در خط هجومی دو تیم از بازیکنان زیادی می توان نام برد که سرآمد آنها سجاد شهباززاده و پیمان بابایی بودند که 5 گل بازی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند و به نوعی تلاش سایر بازیکنان تیمشان را با گل کردن  ضربات پنالتی پاسخ دادند. البته شهباززاده پاس گل دوم تیمش را نیز در جریان تنها گلی که از روی نقطه پنالتی به ثمر نرسید، ارسال کرد.

 

شرح گل:


سپاهان (1-0): اشتباه رزاق پور در محاسبات خود سبب شد تا او در محوطه جریمه از نفوذ محمدرضا حسینی جلوگیری کند و داور بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد. سجاد شهباززاده پشت این ضربه پنالتی ایستاد و برخلاف جهت حرکت گلر ماشین سازی، در دقیقه 23 گل اول بازی را به سود طلایی پوشان اصفهانی ثبت کرد.
سپاهان (۲-۰): شروع سریع سروش رفیعی روی یک ضربه ایستگاهی، سجاد شهباززاده را در محوطه جزیمه صاحب توپ کرد. این بازیکن هم پاسی در عرض ارسال کرد تا گولسیانی دروازه خالی را با بغل پای خود باز کند.
ماشین سازی (2-1): خطای گولسیانی  در دقیقه 37 که فقط چند دقیقه پیشتر برای تیمش گلزنی کرده بود، روی بهمن سالاری با سوت داور به نشانه پنالتی همراه شد. پیمان بابایی پشت توپ ایستاد و توپ را در شرایطی که نیازمند به چپ خود شیرجه زده بود، به وسط زد و اختلاف را در دقیقه 38 به حداقل رساند.
سپاهان (3-1): اینبار ارسال کرنر سروش رفیعی در حالی که فرود روی محوطه جریمه بود، صدای سوت داور شنیده شد و خطای بازیکن ماشین سازی روی استنلی کی روش اعلام شد. شهباززاده بار دیگر پشت ضربه پنالتی ایستاد و بار دیگر ضربه را به همانجایی زد که در مرتبه اول زده بود و اینبار علیرغم اینکه گلر ماشین سازی جهت را تشخیص داده بود، باز هم دروازه تیم میزبان باز شد و در دقیقه 44 نتیجه بازی 3 بر 1 شد.
ماشین سازی (3-2): اینبار ارسال بازیکنان ماشین سازی در محوطه جریمه به دستان نورافکن برخورد کرد و وفاپیشه داور این مسابقه بلافاصله در سوت خود دمید. پشت این ضربه بار دیگر پیمان بابایی ایستاد و اینبار علیرغم اینکه نیازمند در دقیقه 58 ضربه اول او را دفع کرد، در ریباند گل دوم ماشین سازی با ضربه سر بابایی ثبت شد.
ماشین سازی (3-3): بار دیگر وفاپیشه پس از برخورد محمد کریمی و مهاجم ماشین سازی در محوطه جریمه سپاهان در سوت خود به نشانه اعلام پنجمین پنالتی دمید و برای مرتبه سوم پیمان بابایی پشت توپ ایستاد و اینبار چیپ زد و در دقیقه 76 گل تساوی تیمش را به ثمر رساند.

 

 

لحظات حساس:

 

دقیقه ۶: روی اشتباه سروش رفیعی، فرشاد اسدی از میانه زمین و در شرایطی که نیازمند جلو امده بود به تو‌پ ضربه زد ولی شوت او از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 13: شوت محمدرضا حسینی که با پاس استنلی کی روش به او رسیده بود، با فاصله کمی راهی اوت شد.

دقیقه ۱۶: ارسال کرنر سروش رفیعی با اشتباه رضایی گلر ماشین سازی، موقعیت خوبی برای گلزنی تیم میهمان فراهم کرد ولی مهاجمان سپاهان دیرتر از بازیکنان ماشین سازی برای زدن استفاده از خروج اشتباه گلر ماشین اقدام کردند.

دقیقه ۲۸: افاقی با حرکات تکنیکی خود، سمت راست خط دفاعی سپاهان را به هم ریخت ولی پاس او به جایی ارسال شد که بازیکنی از تیم هم دسته حضور نداشت. بلافاصله حمله دیگری از همان منطقه ترتیب داده شد ولی اینبار نیازمند با دخالت به موقع توپ را برگشت داد.

دقیقه ۳۳: نفوذ سروش رفیعی به محوطه جریمه در نهایت با پاس رو به عقب او‌همراه شد. در ادامه ضربه رباح ماجری استنلی کی روش از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 54: ارسال محمدرضا حسینی با ضربه شهباززاده با فاصله راهی اوت شد.

دقیقه 70: یک حرکت تیمی بسیار خوب از بازیکنان ماشین سازی در نهایت در دهانه دروازه به مدافع و مهاجم سپاهان و ماشین سازی رسید ولی بازیکن سپاهان زودتر عمل کرد و این توپ فوق العاده خطرناک را راهی اوت کرد.

دقیقه 3+90: ارسال بسیار خوب آفاقی می رفت که به گل چهارم این تیم تبدیل شود ولی محمدی مهاجم ماشین سازی بی دقت عمل کرد و توپ پس از کنترلی که این بازیکن داشت، از پاهای او فاصله گرفت تا آخرین موقعیت بازی پر گل هم اینطور از دست برود.

 

 

حاشیه:


* برخورد شدید مهدی زاده، اتابک زارعی و دانیال اسماعیلی که از ناحیه سر بود، در همان دقایق ابتدایی بازی باعث توقف نبرد دو تیم شد.
* روح الله باقری و رضا دهقانی دو مصدوم تیم سپاهان هستند که در این مسابقه حضور ندارند.
*گئورگی گولسیانی و حضور او در ترکیب اصلی طلایی پوشان، تنها تغییر تیم محرم نسبت به دیدار قبلی سپاهان برابر مس رفسنجان است.

 

دیدگاه‌ها