کد خبر : 1946904 | 06 تیر 1402 ساعت 11:52 | 14.9K بازدید | 1 دیدگاه

ناظمی: تمام موانع را برطرف کردیم؛

17 تیر: روز تاریخی برای انتخابِ مهم لیگ برتری‌ها

گلاره ناظمی می‌گوید راه را برای تیم‌داری باشگاه‌ها در بخش زنان هموار کردیم.

17 تیر: روز تاریخی برای انتخابِ مهم لیگ برتری‌ها

به گزارش "ورزش سه"، صبح امروز سازمان لیگ با ابلاغ یک نامه به 16 باشگاه لیگ برتری آقایان، اعلام کرد که آن‌ها می‌توانند بدون خرید امتیاز، در فصل آتی لیگ برتر فوتبال زنان تیم‌داری کنند. برای پیگیری این موضوع به سراغ گلاره ناظمی، مسئول کمیته زنان سازمان لیگ رفتیم تا از جزئیات این ابلاغ آگاه شویم که در ادامه آن را خواهید خواند.

*جایی برای بهانه جویی باقی نمانده است!
ناظمی در ابتدای این گفت و گو اعلام کرد: به منظور ایجاد شرایط مطلوب برای دریافت مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها و همچنین ارتقا سطح کیفی مسابقات زنان، این امکان را فراهم کردیم که هر 16 تیم لیگ برتری آقایان، در لیگ برتر زنان نیز تیم‌داری کنند و برای این اتفاق هم نیاز به خرید هیچ امتیازی نیست. پیش از این شاهد بودیم که آن‌ها می‌گفتند برای خرید امتیاز با مشکل مواجه هستند و یا باشگاه‌های زنان گاهی برای فروش امتیاز خود، ارقام بالایی را پیشنهاد می‌دادند. با این مصوبه‌ای که به تصویب هیات رئیسه رسیده است فکر می‌کنم تمام موانع برکنار شد. حالا باید ببینیم باشگاه‌ها در این زمینه چه اندازه همت خواهند کرد. از آن‌ها انتظار داریم که در این مسیر با ما همکاری کنند.

*لیگ برتر زنان به سوی همه باشگاه‌ها باز است!
ناظمی در پاسخ به این سوال که آیا تیم‌داری در بخش زنان برای تیم‌های مردان الزام خواهد بود، گفت: در حال حاضر این موضوع برای تیم‌ها الزام نیست و آن‌ها به دلخواه خودشان می‌توانند در این زمینه همکاری کنند.
او در ادامه، در خصوص اینکه اگر استقبال باشگاه‌ها از حضور در لیگ زنان خوب باشد، این لیگ با چند تیم برگزار خواهد شد گفت: در لیگ برتر فوتبال زنان به روی هر 16 تیم باز است. سپاهان، ملوان و پیکان که در سال گذشته هم تیم خود را داشتند، 13 تیم دیگر نیز می‌توانند به این لیگ اضافه شوند و ما محدودیتی نداریم. بعد از اعلام آمادگی باشگاه‌ها، در خصوص اینکه این لیگ به چه شکل برگزار شود تصمیم‌گیری خواهد شد.

حضور سرخ‌آبی ها سطح لیگ را بالا خواهد برد
گلاره ناظمی در خصوص تاثیر حضور تیم‌های بزرگ در فوتبال زنان گفت: قطعا این اتفاق تاثیرات مثبت بسیاری خواهد داشت. وقتی سایر باشگاه‌ها ببینند که تیم‌های بزرگ با چه امکاناتی در این لیگ شرکت می‌کنند، قطعا سعی خواهند کرد که سطح خود را بالا ببرند و بدین ترتیب شاهد رشد لیگ برتر زنان خواهیم بود.

*17 تیر، آخرین مهلت باشگاه‌ها برای اعلام آمادگی
ناظمی در پایان نیز گفت: مطابق نامه‌ای که به باشگاه‌ها ابلاغ کردیم، تیم‌ها تا 17 تیر ماه فرصت دارند که اعلام آمادگی کنند و سپس موعد قرعه کشی لیگ شانزدهم فوتبال زنان مشخص خواهد شد. امیدوارم که تیم‌ها حمایت لازم را داشته باشند و شاهد استقبال خوب آن‌ها از این فرصت باشیم.

دیدگاه‌ها