کد خبر : 2000804 | 19 بهمن 1402 ساعت 23:04 | 6.6K بازدید | 3 دیدگاه

تکه‌ای از برج ایفل برای مدال‌آوران المپیک!

رئیس کمیته برگزاری المپیک پاریس می‌گوید تکه‌هایی از ایفل در مدال‌های این رویداد قرار خواهد داشت.

تکه‌ای از برج ایفل برای مدال‌آوران المپیک!

به گزارش "ورزش سه"، برگزارکنندگان بازی‌های المپیک تابستانی پاریس 2024 روز پنج‌شنبه اعلام کردند، پس از رونمایی از مدال‌های این مسابقات که حاوی فلزات باستانی است، قطعاتی از برج معروف ایفل در پایتخت فرانسه را به عنوان پاداش دستاورد خود اضافه كرده‌اند.

تیری ریپول، مدیر خلاق این دوره گفت که هدف از این ایده پیوند دادن این دوره با نمادهای فرانسه است. این مقام فرانسوی افزود: "برج ایفل مهم‌ترین نماد پاریس است. این فرصتی است برای ورزشکاران تا تکه‌ای از پاریس را با خود ببرند."

1988677

مدال‌های این مسابقات که توسط جواهرساز Chaumet طراحی شده و به شکل نقشه شش ضلعی فرانسه و وزن هر کدام 18 گرم است، از بقایای فلزات قدیمی استخراج شده و از برج معروف در عملیات تعمیر و توسعه قبلی ساخته شده است. در وسط مدال‌های طلا، نقره و برنز این رویداد بزرگ ورزشى اين تكه‌ها قرار دارد.

در طرف دیگر مدال‌ها تصویری از نایک، الهه پیروزی یونان، در حالی‌که بین برج ایفل از یک طرف و آکروپولیس از طرف دیگر پیشروی می‌کند، دیده می‌شود.

مدال‌های پارالمپیک تصویری از برج ایفل را از پایین به همراه عبارت France 2024 به خط بریل برای نابینایان به افتخار مخترع فرانسوی که آن را اختراع کرده است نشان می‌دهد.

1988675

دیدگاه‌ها