کد خبر : 1670097 | 04 اسفند 1398 ساعت 14:13 | 11.5K بازدید | 0 دیدگاه

نبردهای سرنوشت ساز در 5 وزن دوم

رقابت آزادکاران ایران و هند برای قهرمانی آسیا

به نظر می رسد رقابت اصلی قهرمانی در مسابقات کشتی آزاد آسیایی بین ایران و هند خواهد بود.

رقابت آزادکاران ایران و هند برای قهرمانی آسیا

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه تیم ملی کشتی فرنگی ایران خیلی راحت توانست با 5 مدال طلا، یک نقره و 3 برنز حتی قبل از برگزاری مسابقات فینال و رده بندی 5 وزن دوم قهرمانی خود را قطعی کند، آزادکاران عملکرد چندان درخشانی در دهلی نو نداشتند.


شاگردان غلامرضا محمدی دیروز به یک طلا، یک نقره و 2 برنز دست یافتند؛ در حالی که هندی ها دیروز 4 فینالیست داشتند. البته میزبان هم فقط به یک طلا دست پیدا کرد، اما در رده بندی تیمی هند در پایان روز اول با 95 امتیاز در صدر قرار گرفت و ایران با 83 امتیاز در رده دوم ایستاد.


امروز در شرایطی که وضعیت تیم ملی کشتی ایران چندان نسبت به دیروز بهبود پیدا نکرد، اما هندی ها مثل دیروز عملکرد درخشانی نداشتند.


نمایندگان میزبان در 2 وزن 92 و 125 کیلوگرم در رده بندی و فینال حضور ندارند و این بهترین فرصت است تا ایرانی ها بتوانند رقیب اصلی خود را از نظر امتیازی جای بگذارند.


البته مجید داستان در دیدار رده بندی وزن 61 کیلوگرم نبردی مستقیم با حریف هندی خواهد داشت که سرنوشت ساز است. هندی ها فقط در وزن 74 کیلوگرم فینالیست دارند که مصطفی حسین خانی هم در این وزن شانس کسب مدال برنز دارد.


در واقع تیم ملی کشتی آزاد ایران اگر بتواند تمامی کشتی های عصر امروز را با پیروزی پشت سر بگذارد و 2 طلا و 3 برنز کسب کند، از شانس بالایی برای رسیدن به قهرمانی برخوردار است؛ در غیر اینصورت شرایط کمی پیچیده می شود.


از سوی دیگر ژاپنی ها هم یک تهدید جدی برای ایران هستند چون در 2 وزنی که ایران فینالیست دارد؛ رقبای کشتی گیران ایرانی، از ژاپن هستند. ژاپن در 2 وزن دیگر هم در دیدار رده بندی نماینده دارد.

دیدگاه‌ها