کد خبر : 1712561 | 17 مهر 1399 ساعت 13:11 | 8.4K بازدید | 0 دیدگاه

آمادگی اسپانیا و پرتغال برای میزبانی مشترک جام جهانی

دو کشور اسپانیا و پرتغال برای میزبانی مشترک جام جهانی 2020 ابراز آمادگی کرده اند.

آمادگی اسپانیا و پرتغال برای میزبانی مشترک جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی اسپانیا چهارشنبه شب در لیسبون  در دیداری دوستانه به مصاف پرتغال رفت و این مسابقه جذاب با تساوی بدون گل به اتمام رسید. اما پیش از این دیدار نشستی بین سران فدراسیون دو کشور برگزار شده و تصمیم بر آن شد که اسپانیا و پرتغال برای میزبانی مشترک جام جهانی 2030 اقدام کنند.

 

لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا و فرناندو گومس، رئیس فدراسیون پرتغال دیروز در لیسبون توافق شان را برای ارائه پیشنهاد میزبانی مشترک رقابت های جام جهانی 2030 تصویب کردند و بدین ترتیب دو کشور اسپانیا و پرتغال را از همین حالا باید مدعی میزبانی این مسابقات دانست.

 

1534340

 

لویس روبیالس در این رابطه گفت: "این توافقنامه یک گام مهم و رو به جلو برای پروژه مشترک در فدراسیون و همچنین برای دو کشور محسوب می شود. فوتبال ابزاری فوق العاده برای تزریق قدرت و اراده در مسیر غلبه در این لحظات سخت خواهد بود. شاید معدود مواردی به اندازه شانس برگزاری جام جهانی در دل جامعه امید ایجاد می کند و ما نمی توانیم در این مسیر شریک بهتری از پرتغال فکر کنیم. ما با فدراسیون پرتغال دست همکاری می دهیم."

 

پیش از این تنها جام جهانی 2002 به میزبانی مشترک دو کشور ژاپن و کره جنوبی برگزار شده بود و البته جام جهانی 2026 نیز در سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک انجام خواهد شد.

دیدگاه‌ها