کد خبر : 1719565 | 27 آبان 1399 ساعت 11:34 | 44.5K بازدید | 5 دیدگاه

شبی که پته هم را روی آب ریختند

اینجا استقلال است؛ کاش می‌دانستید

شب گذشته در برنامه فوتبال برتر اتفاقاتی بین مدیرعامل سابق و رئیس هیئت‌مدیره فعلی رخ داد که قطعاً تا سال‌های زیادی از یاد هواداران استقلال و حتی جامعه فوتبال نخواهد رفت.

اینجا استقلال است؛ کاش می‌دانستید

به گزارش "ورزش سه"، اتفاق عجیبی که در برنامه شب گذشته فوتبال برتر در حین مناظره احمد سعادتمند مدیرعامل سابق و اسماعیل خلیل زاده رئیس هیئت‌مدیره فعلی باشگاه استقلال اتفاق افتاد شاید تا حد زیادی گویای تمام احوالاتی باشد که در این چند سال اخیر در این باشگاه می‌گذرد که باعث شد تا بلافاصله پس از اتمام این مناظره نابجا، در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های زیادی را از سوی هواداران هر دو تیم قرمز و آبی شاهد باشیم که غالباً بدون پرداختن به این‌که حق با کدام‌یک از این دو نفر است، از نفس این مناظره، خصوصاً پخش فایل صوتی توسط خلیل زاده در یک برنامه زنده تلویزیونی به‌شدت گله‌مند بودند.


قصد سردادن فریاد وامصیبتا به خاطر آنچه شب گذشته در برنامه فوتبال برتر رخ داده است را نداریم، چراکه پیش از این نیز شاهد پخش چنین مناظره‌هایی حتی سخیف‌تر از چیزی که شب گذشته دیدیم بودیم و با این روند موجود هیچ تضمینی هم وجود ندارد که ظرف روزهای آینده بازهم این‌گونه اتفاقات را تجربه نکنیم که حقیقتاً نه در شان این افراد و نه درشان جامعه ورزشی کشور است که رئیس هیئت‌مدیره باشگاه استقلال آداب حضور یافتن در یک برنامه زنده برنامه تلویزیونی را نداند و یا نخواهد رعایت کند.

 

1533830


اما انصافاً دلیل این‌گونه اتفاقات تلخ چه چیزی می‌تواند باشد، جز اینکه  این دوستان درک درستی از جایگاهی که در آن قرار دارند یا داشتند، ندارند و می‌توان گفت این دو نفر با اظهاراتشان نشان دادند که باوجود تمام صحبت‌هایی که درباره هویت باشگاه استقلال مطرح می‌کنند، هنوز محضر این باشگاه را درک نکردند که رفتار و گفتارشان به‌عنوان مسئولان رده‌بالای این باشگاه می‌تواند چه تبعاتی را به همراه داشته باشد. این دوستان به‌عنوان کسانی که باید پیش از همه به دنبال کاهش کنترل حاشیه‌های عدیده‌ای که حول‌وحوش باشگاه وجود دارند باشند حالا خودشان تیم را وارد فضایی کردند که خارج شدن از آن به این آسانی نیست، در صورتی که اندکی کنترل خشم خصوصاً از طرف آقای خلیل زاده می‌توانست بر میزان اعتبار خودش نیز بیفزاید.


البته خلیل زاده در قسمت دوم برنامه با پاسخ‌هایی که به سوالات مردمی داد سعی کرد که خیال طرفداران استقلال را هم از جانب ثبت نادری و مظاهری و یا پرداخت بدهی استراماچونی در صورت محکومیت و یا عدم فروش قایدی راحت کند و اصطلاحاً آبی روی آتش ریخته باشد که تا حدودی هم موفق بود اما کافی نبود.

 


شاید در نگاه اول نوک پیکان تمام انتقادات و اعتراضات طرفداران استقلال، وزارت ورزش و شخص آقای وزیر را نشانه رود. که اتفاقاً همین هم شد و درصد زیادی از گلایه‌های مجازی پس از اتمام برنامه مسعود سلطانی فر را زیر سؤال برد که این دو نفر را به انتصاب باشگاه استقلال درآورده است. از طرفی هم به دلیل یکی از اظهارات خلیل زاده مبنی بر اینکه وزیر حدود 20 روز تا ساعت 2 شب به او برای آوردن استراماچونی فشار آورده است باعث شد هواداران پرسپولیس نیز لب به اعتراض باز کنند و وزیر را به‌جانب داری از استقلال متهم کنند.


این در حالی است که فراموش نکنیم که وجود مشکلات عدیده مالی لااقل در طی یک دهه گذشته وزارت ورزش را مجاب به انتخاب افرادی در هیئت‌مدیره این دو تیم پرطرفدار پایتخت کرده است که چندان میانه‌ای با ورزش ندارند و بیشتر تخصصشان در حوزه‌های مالی است و از جهاتی هم می‌توان گفت که در برهه کنونی و با توجه به حجم بدهکاری‌ها چاره‌ای هم غیر از وجود ندارد و این‌گونه رفتارهای سرزده از این افراد، تبعات ناشی از همین نوع انتصابات است.


به‌هرحال اتفاقات شب گذشته در برنامه فوتبال برتر به‌عنوان یک‌شب تلخ به تاریخ باشگاه استقلال الصاق شده است آن‌هم درست در مقطعی از زمان که این تیم با کادر جدیدش در آستانه یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل خود مقابل فولاد در شهر اهواز بیش از هر وقتی به حمایت و انگیزه از سوی مسئولین احتیاج دارد و مسلماً ترکش‌های ناشی از حاشیه‌های این برنامه اثرش را خواهد گذاشت هرچه قدر هم محمود فکری و یارانش سعی کنند که تأثیری بر روند تیمشان نداشته باشد.

کیاوش عزیزی

دیدگاه‌ها