کد خبر : 1856800 | 11 آذر 1401 ساعت 00:51 | 127.2K بازدید | 52 دیدگاه

این تصاویر داغ آلمانی‌ها را تازه کرد

جنجال بزرگ: این گل را به ژاپن هدیه دادند؟ (عکس)

در جریان پیروزی 2-1 ژاپن مقابل اسپانیا گل دوم ژاپنی‌ها که ابتدا مردود و سپس با دخالت VAR پذیرفته شد جنجالی شده است. گلی که باعث حذف آلمان از مرحله گروهی شد.

جنجال بزرگ: این گل را به ژاپن هدیه دادند؟ (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، ژاپن امشب موفق شد در یک بازی پر حرف و حدیث اسپانیا را 2-1 شکست بدهد تا با شش امتیاز به عنوان تیم اول گروه E راهی مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی بشود.

بازی ژاپن و اسپانیا با حاشیه‌های زیادی همراه بود. این بازی علاوه بر قطعی کردن صعود ژاپن باعث حذف آلمان شد که در دیگر دیدار امشب گروه کاستاریکا را 4-2 شکست داد ولی با توجه به شکست اسپانیا با این رقیب اروپایی‌اش هم‌امتیاز شد و به خاطر تفاضل گل کمتر نتوانست به مرحله یک هشتم صعود کند.

آنچه در نهایت حذف آلمان را رقم زد گل دومی بود که ژاپن در دقیقه 51 وارد دروازه اسپانیا کرد. اگر این گل نبود بازی با تساوی 1-1 به پایان می‌رسید و آلمان‌ها با پیروزی امشب‌شان می‌توانستند با تفاضل گل بهتر نسبت به ژاپن راهی مرحله حذفی شوند.

اما گل دوم ژاپن در شرایطی مشکوک به ثمر رسید؛ تا جایی که داور مسابقه ویکتور گومز ابتدا آن را مردود دانست ولی بعد از بررسی با VAR گل پذیرفته شد. در دقیقه 54 بازی و درحالیکه تنها سه دقیقه از گل اول ژاپن، که بازی را به تساوی 1-1 کشانده بود، می‌گذشت بحث‌برانگیزترین صحنه مسابقه در محوطه جریمه اسپانیا اتفاق افتاد. پاس عرضی ژاپنی‌ها در دهانه دروازه لاروخا به تیر دوم رسید و میتوما توپ را که به نظر می‌رسید از خط عرضی پشت دروازه عبور کرده بیرون کشید و با یک پاس به عقب به تاناکا رساند تا او توپ را وارد دروازه اسپانیا کند.

1773616

ویکتور گومز، داور اهل آفریقای جنوبی، بلافاصله این گل را مردود اعلام کرد چرا که مثل اکثر تماشاچی‌ها معتقد بود میتوما توپ را بعد از رد شدن از خط عرضی بیرون کشیده و به تاناکا پاس داده است. اما از اتاق VAR به گومز اطلاع داده شد که صحنه در حال بررسی بیشتر است.

بعد از چند دقیقه معطلی در نهایت داور نظر اول خود را تغییر داده و به این نتیجه رسید که آن توپ در حالی توسط میتوما پاس داده شده که تماما از خط پشت دروازه عبور نکرده بود.

1773617

این تصمیم همان طور که انتظار می‌رفت جنجالی شد. با گذشت چند دقیقه رسانه‌های مختلف تصاویری از لحظه مشکوک رسیدن میتوما به توپ را منتشر کردند که آن را از زوایای مختلف نشان می‌داد. روزنامه مارکای اسپانیا یکی از اولین رسانه‌هایی بود که دو تصویر از این صحنه را منتشر کرد که نشان می‌داد کل توپ از خط عبور کرده است. این روزنامه در گزارشی تصمیم VAR و داور را نادرست خواند و مدعی شد تصاویر به وضوح نشان می‌دهند گل ژاپنی‌ها مردود بوده است.

1773618

دیدگاه‌ها