کد خبر : 1859031 | 23 آذر 1401 ساعت 00:09 | 39.2K بازدید | 25 دیدگاه

او و مسی برای نابودی کرواسی کافی بودند

سریعتر از برق و باد، آلوارز در کالبد یوسین بولت!

یک حرکت تند و تیز در نیمه اول و یک حضور به موقع در دهانه دروازه، برای ستاره شدن آلوارز کافی بود.

سریعتر از برق و باد، آلوارز در کالبد یوسین بولت!

به گزارش "ورزش سه"، روزی‌که قرارداد ارلینگ هالند با منچسترسیتی به امضا رسید، خیلی ها تصور می کردند که سیتی بی خیال خرید گران قیمت دیگری شده و خولیان آلوارز از ریورپلاته راهی یکی دیگر از تیم های خواهانش خواهد شد اما سران سیتیزن ها و پپ گواردیولا، به خوبی روی توانایی های او واقف بودند و این بازیکن 22 ساله در جام جهانی، به خوبی استعدادهایش را نشان داد.

پس از گلی که مسی در دقیقه 34 دیدار حساس نیمه نهایی جام جهانی برابر کرواسی به ثمر رساند، تیم زلاتکو دالیچ برای زدن گل تساوی روی دروازه آرژانتین خیمه زده بود. شاید اگر لوکا مودریچ به عقب بازگردد، هرگز کرنری که در اختیار داشت را به صورت کوتاه کار نمی کند و به جای پاس به بروزویچ، توپ را مستقیما به روی دروازه ارسال می کند.

پاس کوتاه مودریچ و ارسال بد بروزویچ، با برخورد به خولیان آلوارز، در پشت محوطه جریمه به اوتامندی رسید و او با یک ضربه سر، لیونل مسی را صاحب توپ کرد. بازیکن اینتر که متوجه شده بود بدجایی توپ را لو داده، تنها با هدف خطا به روی مسی، او را متوقف کرد ولی فوق ستاره آرژانتین، روی توپ تأثیر گذاشته بود و آلوارز را صاحب توپ کرد.

این بازیکن جوان با استفاده از قدرت سرعت فوق العاده اش و از زمین خودی، به سمت دروازه کرواسی پیش تاخت. در این بین، حرکت انفجاری مولینا و استارت سریع او، دو مدافع کرواسی را به خود مشغول کرد تا راه برای آلوارز باز شود.

ویدئو: 267169

در این میان، تلاش اول یورانوویچ برای زدن توپ آلوارز بی فایده بود و توپ دوباره مقابل مهاجم آرژانتین قرار گرفت. این بار نوبت به سوسا بود تا مانع از پیش روی ستاره منچستر سیتی شود. مدافع کرواسی که تعادل خوبی نداشت، توانست ضربه ای به توپ بزند ولی بلافاصله روی زمین افتاد و آلوارز با استفاده از بدنش، به پیش روی خود ادامه داد و در مصاف تک به تک با دروازه بان حریف قرار گرفت.

آلوارز که تنها لیواکوویچ را برابرش داشت، با ضربه ای روی پا و تمام کننده، گل دوم را به ثمر رساند تا آرژانتین ظرف تنها چند دقیقه، 2 بار برابر کرواسی به گل برسد و نیمه اول را با یک پیروزی شیرین به رختکن برود.

آلوارز که در زمان کرنر کرواسی و استارت سریع برای جلوگیری از ارسال بروزویچ باعث قطع شدن توپ او شده بود، توانست روی یک ضد حمله انفجاری و در عرض تنها هشت ثانیه، از زمین خودی تا باز کردن دروازه یکی از بهترین گلرهای جام پیش برود.

اما این پایان درخشش ستاره آلبی سلسته نبود. آلوارز در نیمه دوم نیز بارها خط دفاعی کرواسی را آزار داد و در دقیقه 69، تیر خلاص را بر پیکر تیم دالیچ وارد کرد. روی حرکت انفرادی لیونل مسی و عبور فوق ستاره آرژانتین از گواردیول، او وارد محوطه جریمه شد.

مسی با سری بالا، آلوارزی را صاحب توپ کرد که در دهانه دروازه، انتظار رسیدن توپ را می کشید. این بازیکن با ضربه ای بغل پا و به راحتی، گل سوم را نیز برای تیمش به ثمر رساند تا آرژانتین در فاصله 20 دقیقه تا پایان بازی، حضورش در بازی فینال را قطعی کند.

آلوارز که در این رقابت ها 4 گل به ثمر رسانده، بی شک در کنار مسی، ستاره های آرژانتین در بازی نیمه نهایی بودند.

1779847
1779845
1779844
1779849
1779848
1779846
1779850
1779851
1779853
1779852

دیدگاه‌ها