کد خبر : 1990126 | 07 دی 1402 ساعت 00:42 | 21.9K بازدید | 38 دیدگاه

فساد در نوکمپ: رسید حقوق کارگران جعل می‌شود!

پیمانکاران نوکمپ رسید حقوق کارگران را جعل کرده‌اند تا از بازرسی‌ها در این مجموعه فرار کنند.

فساد در نوکمپ: رسید حقوق کارگران جعل می‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، پس از گزارش‌های اخیر نگران‌کننده درباره شرایط کار نامناسب کارگران در نوکمپ، حالا رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که برخی از پیمانکاران علاوه‌بر اهمیت ندادن به مسئله امنیت و سلامت کارگران، حتی رسید حقوق آنها را نیز جعل می‌کنند.

بر اساس گزارش‌ها کارگران نه‌تنها در شرایط ناامنی قرار دارند، بلکه برای اضافه‌کاری‌هایشان هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند. اسپورت اکنون می‌گوید که شواهدی را دیده‌اند که نشان می‌دهد برخی از پیمانکاران فرعی قراردادها و رسیدهای حقوق را تغییر داده‌اند تا از بروز مشکل در طول بازرسی‌های وزارت کار جلوگیری کنند. بر اساس اطلاعات آنها حداقل سه شرکت درگیر هستند.

1971903

لیماک شرکت ترکیه‌ای مسئول این پروژه است و در گذشته بارها با واکنش‌ها و اعتراضات در مورد شرایط کاری مواجه شده است. النا فورت، یکی از معاونان بارسلونا، گفته است که آنها هیچ اطلاعی از سوء‌رفتار در جریان ساخت استادیوم ندارند، اما این موضوع را بررسی خواهند کرد، و در ادامه ادعا کرده‌اند که ممکن است اشتباهاتی رخ داده باشد، اما نه بیشتر.

علاوه بر سرپوش گذاشتن بر حقوق، پیمانکاران فرعی مختلفی پیدا شده‌اند که نیروی کارشان را در طول دوره کریسمس اخراج می‌کنند تا از پرداخت حقوق تعطیلات یا بسته‌های تعدیل اجتناب کنند. به کارگران می‌گویند «فردا نیایید، ما با شما تماس می‌گیریم» پیمانکاران فرعی می‌توانند آنها را اخراج کنند و با شروع دوباره کار، کارگران را دوباره استخدام کنند، به روشی که قابل ردیابی نیست و یا روی کاغذ نباشد.

دیدگاه‌ها