کد خبر : 1297668 | 28 دی 1394 ساعت 18:14 | 20.6K بازدید | 1 دیدگاه

یادداشتی درباره رضا احدی ؛

اولین متوفی از نسل سوخته فوتبال ایران

حسن نداف احدی ، که همه اورا به نام رضا احدی می شناسند، هافبک چپ پای شماره یازده استقلال ، از معدود شماره 11 های به یادماندنی فوتبال ایران بود .

اولین متوفی از نسل سوخته فوتبال ایران
به گزارش "ورزش سه"،  او از نسل اول فوتبالیست هایی بود که از بعد از انقلاب با راه افتان جام باشگاه های فوتبال تهران و به عنوان عضو تیم جوانان استقلال چهره کرده و خیلی زود منصور پورحیدری او را به تیم اول استقلال آورد . تکنیک درخشان وشیوه بازی خاص اش باعث شد به عنوان یک جوان خیلی زود جای ثابتی در تیم اصلی در کنار بازیکنانی چون ناصر حجازی ، بهتاش فریبا ، عبدلعلی چنگیز، سعید مراغه چیان و اصغر حاجیلو و برادران بیانی و مظلومی و برهانزاده پیدا کند و خیلی زود هم عضو تیم منتخب باشگاه های تهران و بعد هم تیم ملی شود و به عنوان یکی از اولین بازیکنان ایرانی در پس از انقلاب، بتواند به تیم های اروپایی ترانسفر شود و فوتبالش را در آلمان غربی ادامه دهد . از آن نسل سوخته از فوتبال آماتور و بی در آمد ایران که درگیر انقلاب و جنگ و همه محرومیت ها بود ، تنها او و حمید علیدوستی مهاجم تیم هما بودند که توانستند راهی به فوتبال حرفه ای در اروپا و آلمان پیدا کنند.

چند سال بعد جوان موطلایی و فرفری جناح چپ استقلال با سیبل هایی که پشت لبش سبز شده بود به ایران برگشت و کاپیتان استقلال شد تا جلوتر از بایکنانی مثل جعفر مختاری فر، زرینچه ، برادران بیانی ، مجید نامجو مطلق و قلعه نویی به زمین برود . اوالبته فوتبالش را در استقلال تمام نکرد و به یکی دو تیم دیگر مثل ذوب آهن هم رفت و چند دقیقه ای هم برای پرسپولیس و مربی المانی اش بازی کرد، اما استقلالی ماند و بعدها مربی جوانان استقلا ل شدو رفت تا وقتی که ناصر حجازی به استقلال برگشت و خواست رضا احدی دستیارش شود، اما هیات مدیره استقلال موافقت نکرد و به تدریج رودی فولر ایران ( به خاطر موهای فرفری و سبیل اش که شبیه رودی فولر مهاجم مشهور آلمان بود، فوتبالدوست ها به او این لقب را داده بودند)، از فوتبال کناره گرفت یا یا کنار گذاشته شد .

یکی دوهفته قبل از بیمار شدن اش گفت و گویی کوتاهی که پس از مدت ها بی خبری از او در یکی از نشریات ورزشی منتشر شد، تکان دهنده و حکایت یک نسل از استعدادهای فوتبال  ایران بود.
حالا هم از نسل سوخته فوتبال ایران ، انگار او جلوتر از همه به تیم مرگ رفته است...

دیدگاه‌ها