کد خبر : 1568870 | 24 آبان 1397 ساعت 11:37 | 13.1K بازدید | 0 دیدگاه

حضور حسین عبدی سکوی پیشرفت ما شد

سهرابی: دوست داریم توکیو را ببینیم

تیم ملی زنان ایران با صعود به مرحله دوم مقدماتی المپیک یک گام به این مسابقات نزدیک تر شد هرچند مسیر سختی در انتظار ملی پوشان خانم ایرانی است.

سهرابی: دوست داریم توکیو را ببینیم

به گزارش" ورزش سه" در هیاهوی رقابت فینال لیگ قهرمانان و مباحث مربوط به اعتصاب اینستاگرامی خبری خوب برای فوتبال ایران منتشر شد و آن صعود تیم زنان ایران به مرحله دوم مقدماتی المپیک بود.

تیم ایران در این دور از بازی ها در گروه سه تیمی با هنگ کنگ و لبنان صدرنشین شد و به مرحله بعدی رسید هرچند مرحله پیچیده دوم ، تعداد زیاد تیم های مدعی شرق آسیا و همچنین تنها دو سهمیه آسیا برای المپیک باعث شده تا مسیر تیم ملی زنان ایران برای رسیدن به المپیک سخت به نظر برسد.

فاطمه سهرابی مدافع وسط تیم ملی ایران در این رقابت ها بود. او 27 ساله و اهل کرمان است و تا چند سال قبل فوتبال ساحلی بازی می کرد اما حالا دفاع وسط تیم ملی در هر دوبازی تیم ملی بود. مصاحبه او را با "ورزش سه" می خوانید:


از شرایط تیم ملی بگویید. در دور اول مقدماتی المپیک چگونه بودیم و الان وضعیت تیم ملی زنان ایران چگونه است؟


در حال حاضر تیم خیلی آماده ای هستیم. البته این نتیجه تلاش تیم و کادر و امکانات و شرایطی هست که  فدراسیون برای ما فراهم کردند.  ما نه ماه تمرین های خیلی خوب داشتیم، اردوهای متعدد و متوالی باعث میشد آمادگی ما حفظ شود و با هر اردوی جدید آماده تر و مصمم تر برای کسب نتیجه میشدیم. ما برای بازی ها خیلی تلاش کردیم بهترین نتیجه ممکن را بگیریم. در گروه ما تیم های لبنان و هنگ کنگ قرار داشتند که  خداروشکر به عنوان سرگروه صعود کردیم هرچند میتوانستیم خیلی بهتر باشیم.

 

1354920


-ما در بازی های دور اول به برتری رسیدیم و حالا یک مسیر سخت به المپیک داریم...


اما انگیزه های زیادی برای رسیدن به المپیک داریم و دلمان می خواهد توکیو را ببینیم. هروز سعی میکنیم بهتر از روز قبل باشیم و از هرانچه در توان داریم استفاده میکنیم تا بهترین اتفاقات را رقم بزنیم. در همین بازی ها هم هیچ کدام از حریف هانمان را دست کم نگرفتیم، چه تیم لبنان و چه تیم هنگ کنگ... و برای حریف هانمان در آینده هم مطمئنا کادر تیم ما تدابیری اندیشیدند که ما سعی میکنیم به بهترین شکل ممکن اجرا کنیم.


-همیشه تیم های زنان نسبت به کم توجهی و مسایلی از این دست ناراحت هستند. گویا این بار شرایط کمی متفاوت تر بوده. موافق هستید.


من درباره این دوره می توانم حرف بزنم. واقعیتش این است که در این دوره شرایط خوب بود. خب تیم ملی ایران متعلق به همه ایرانی ها  است و ما بخش کوچکی از این اتفاق هستیم اما علاوه بر دعای خیر مردم و خانواده هایمان و، حمایت همه جانبه ای از این تیم توسط مسئولین فدراسیون آقای تاج و آقای ساکت، خانم صوفی زاده، هیات های استان ها باعث شد تا اینجا بتوانیم عملکرد نسبتا خوبی داشته باشیم. دوست دارم از دانشگاه هم تشکر کنم که با من و بقیه بچه ها همکاری کردند که بتوانیم به تیم ملی کمک کنیم. البته پیوستن اقای حسین عبدی مربی و آقای سید محمد حبیبی به عنوان مربی دروازه بان ها به کادر ما توانست باعث‌جهش بسیار زیاد ما شود. نمی گویم راه صد ساله را یک شبه رفتیم ولی  ما در حال حاضر تمرین های به روز داریم  و تیمی تاکتیکی هستیم.  شروع خیلی خوبی داشتیم و بازهم باید بگویم حضور یک بازیکن و مربی حرفه ای مثل آقای حسین عبدی سکوی پیشرفت ما شد و  در بالارفتن  اعتماد به نفس تیم نقش زیادی داشت.


از فوتبال ساحلی به تیم ملی فوتبال باصطلاح روی چمن رسیدید. 


بله قبلا فوتبال ساحلی بازی میکردم و امیدوار هستم تیم ملی فوتبال ساحلی آقایان هم با دست پر از مسابقات  برگردند. حدودا دو سال است که فوتبال بازی میکنم خداروشکر نتیجه های خوبی با تیم شهرداری سیرجان کسب کردیم و تا الان یک قهرمانی و یک نائب قهرمانی داریم.


...و حرف آخر؟


به نوبه خودم از تک تک مسئولین و‌مربیان زحمت کش تیم تشکر میکنم. از خانواده عزیزم که همه جوره من را حمایت کردند تشکر می کنند. آن ها بزرگترین انگیزه من هستند.

 

1354656

دیدگاه‌ها