کد خبر : 1638932 | 02 مهر 1398 ساعت 18:15 | 8.4K بازدید | 0 دیدگاه

فرصت پرواز فولاد با بال‌های نکونام (گزارش)

فولاد پس از تغییر و تحول های متوالی در فصل قبل در ابتدای لیگ نوزدهم با سرمربی سابق نساجی به توافق رسید تا کاپیتان سابق تیم ملی هدایت قرمزهای اهواز را بر عهده بگیرد.

فرصت پرواز فولاد با بال‌های نکونام (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، فولاد که در لیگ سیزدهم موفق به قهرمانی و بردن جام شده بود نتوانسته در پنج فصل بعد از آن به موفقیت خاصی برسد و حتی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب نکرده است.

 

فولاد که فصل قبل در ابتدا با سیروس پورموسوی لیگ را آغاز کرده بود، در ادامه را با ایلی استان، عزیز فریسات و در نهایت افشین قطبی مسابقات را‌ انجام داد و با رتبه هشتم به کارش در لیگ هجدهم خاتمه داد.


مسئولان باشگاه فولاد در ابتدای فصل و بعد از رفتن افشین قطبی با جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی و سرمربی سابق نساجی مازندران به توافق نهایی رسیدند و یکی از تیم هایی بودند که خیلی زود کار خود را برای لیگ نوزدهم آغاز کردند. قرمز های اهواز که در دیدارهای تدارکاتی نتایج درخشانی کسب کرده بودند و تنها یکبار دروازه شان باز شده بود،هواداران را به کسب نتایج عالی امیدوار کردند.

 

بازیکنانی چون عبدالله کرمی، ناصر سالاری، آکاهوشی، مسی، آرش افشین، حجت چهارمحالی، رضا میرزایی،مهدی زبیدی،بابک مرادی، سیامک کوروشی و عارف غلامی از این تیم جدا شدند و خریدهای زیر با نظر مستقیم جواد نکونام انجام شد:


محمد قاسمی نژاد، وحید حیدریه، روح الله سیف اللهی،انس بنی یاسین،موسی کولیبالی، وحید نامداری، شهاب گردان،محمد آبشک و احمد عبدالله زاده.


این خریدهای تابستانی اما در حالی خریدهای موفقی به شمار می رفتند که بازیکنانی چون شیمبا، فرزاد جعفری، حسن بیت سعید، سینا مریدی، میثم دورقی، ایوب والی، عارف آغاسی و صابر حردانی در این تیم مانده بودند.


قرمز های اهواز اما در نخستین دیدار خود برابر صنعت نفت آبادان شکست خوردند، شوت غیر قابل مهار عبدالله ناصری در آن دیدار باعث شد نکونام در اولین تجربه خود شکست را بپذیرد، فولادی‌ها اما در دیدار بعد و البته روی تک موقعیت خود موفق شدنن‌ در دقیقه ۹۶ از شکست برابر استقلال در ورزشگاه آزادی بگریزند و با یک امتیاز به اهواز بازگردند.


عملکرد فولادی ها روز به روز بهتر می شد و در بازی بعد آنها در ورزشگاه خانگی در برابر سپاهان بازی قابل قبولی از خود نشان دادند و موفق شدند در برابر این تیم پرستاره به تساوی برسند و برخلاف دو بازی گذشته بتوانند کلین شیت اول خود را ثبت کنند. حضور سعید آذری به عنوان مدیرعامل جدید و صحبت های او قبل از بازی با سپاهان نیز در تحول این تیم موثر بود.

 

آنها اما در بازی با شهر خودرو مشهد و در حالیکه اکثراً فکر می‌کردند که فولاد بازی دفاعی انجام بدهد و تحت فشار باشد، عملکرد برتری را از خود نشان دادند و موفق شدند با گل دقیقه ۹۲لوسیانو پریرا روی پاس وحید نامداری، تعویض طلایی نکونام یک برد با ارزش را به دست بیاورند و در جدول ۵ امتیازی شوند. این برد بسیار به روحیه تیمی اهوازی ها کمک می کند تا در ادامه راه بتوانند قدرتمند تر ظاهر شوند و البته تیم های حریف فولاد را به هیچ وجه دست کم نگرفته و با تمام قدرت به میدان بیایند.

 

حال نکونام و شاگردان خود در بازی با پیکان که روز پنج‌شنبه در ورزشگاه فولاد آرنا برگزار می شود این فرصت را دارند تا بتوانند از فرصت میزبانی خود استفاده کنند و با کسب سه امتیاز خود را در جمع مدعیان قرار بدهند و برای رسیدن به اهداف باشگاه تلاش کنند. قطعاً حضور هواداران در بازی فردا کمک شایانی به فولادی ها خواهد کرد تا با یک برد از میانه جدول به بالا پرواز کنند.

دیدگاه‌ها