کد خبر : 1740710 | 11 اسفند 1399 ساعت 17:41 | 27.1K بازدید | 0 دیدگاه

کمیته داوران ، داورها را تضعیف می‌کند

مرفاوی : مسئله قایدی درون خانوادگی بود

مربی استقلال می گوید آنها از قبل می دانستند که تیمشان امروز دیدار سختی را برابر مس رفسنجان دارد.

مرفاوی : مسئله قایدی درون خانوادگی بود

به گزارش "ورزش سه"، نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر امروز آغاز شد و استقلال در رفسنجان نیز نتوانست به روند پیروزی بازگردد و دیدار این تیم با مس با نتیجه تساوی یک – یک به پایان رسید. صمد مرفاوی مربی استقلال پس از این بازی و در نشست خبری، گفت: ما می دانستیم بازی سختی داریم چون که مس رفسنجان به لحظا فنی شرایط خوبی داشت و ما دنبال این بودیم که سه امتیاز بازی را به دست بیاوریم و شرایطمان را در جدول بهتر کنیم.


وی گفت: بازی را خوب شروع کنیم و می توانستیم در 5 دقیقه ابتدایی به گل برسیم. یک موقعیت تک به تک را از دست دادیم و بعد از آن بازی متعادل شد ولی باز هم متأسفانه روی یک شروع مجدد گل خوردیم. روی یک ضربه ایستگاهی و ریباند دروازه با ما باز شد که بازیکنان به لحاظ روحی پایین آمدند.



او گفت: در نیمه دوم بهتر بازی کردیم و صحبت هایی را که در رختکن به بازیکنان گفته بودیم، مقداری از آن را انجام دادند و به گل رسیدیم ولی متاسفانه نتوانستیم این بازی را ببریم. برای این دیدار برنامه ریزی کرده بودیم ولی تیم حریف در زمین خودش بسته بازی کرد و شرایط بازی را سخت کرد. نهایتا این بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید و ان شالله استقلال در بازی های آینده نتایج خوبی را به دست بیاورد.

 

مرفاوی در پاسخ به این سوال که استقلال بعد از 16 هفته مشکل بدنسازی دارد، پاسخ داد: اگر مشکل بدنی داشتیم که تا دقیقه آخر حمله نمی کردیم. ما در دقیقه 93 موقعیت گلزنی از دست دادیم. ارسلان روی سانتر موسوی یک فرصت را از دست داد. اگر مشکل بدنی داشتیم که تا لحظات آخر دنبال بردن نبودیم. من فکر نمی کنم اینگونه باشد و حتی فکر می کنم بیشتر از مس دوندگی داشتیم. مس فقط در زمین خودش بازی می کرد و سعی می کرد از ضد حملات استفاده کند در حالیکه ما هم در دفاع و هم در حمله کار تیمی مان را انجام می دادیم.

 

مرفاوی در ادامه بحث مشکل بدنی بازیکنان استقلال و درخصوص اینکه چون مطهری و موسوی بازیکنان تعویضی بودند در دقایق پایانی توانستند خلق موقعیت کنند، پاسخ داد: پس تعویض را برای چه چیزی گذاشته اند؟ ما 5 تعویض داشتیم و آنها را انجام دادیم. تعویض را برای همین مواقع گذاشته اند که اگر سیستم یا تاکتیکی بخواهد تغییر کند، از بازیکنان تعویضی استفاده شود. این سوال، سوال بجایی نبود!


وی درباره کیفیت فوتبال در استان کرمان گفت: خود من در کرمان مربیگری کرده ام. این استان پتانسیل بالایی داشته و به لحاظ اقتصادی منابع خوبی در اختیار دارد و همیشه در ورزش بخصوص فوتبال تیم های را داشته است که خوب کار کرده اند. استادیوم های جدیدی در کرمان وجود دارد که اینها همگی توانمندی کرمان را نشان می دهد و ان شالله تیم های استان کرمان بتوانند در فوتبال ایران فعالیت بیشتری داشته باشند.


مرفاوی درباره عملکرد داور در این دیدار و حتی عملکرد توپ جمع کن ها پاسخ داد: تعجب می کنم که چرا داوران سیستم رادیویی ندارند که اگر بر فرض خطای پنالتی رخ داده است، به داور اطلاع دهند. من مطمئن نیستم ولی اگر اتفاقی روی بابک مرادی رخ می داد، داور کنار خط می توانست به داور اطلاع دهد. بعضی مواقع توپ جمع کن ها، توپ هایی را می فرستادند داخل زمین که من از این مسئله تعجب می کنم. مس با نوع فوتبالی که بازی می کند، نباید اینگونه اتفاقات رخ بدهد که توپ جمع کن هایش توپ ها را دیر به داخل زمین می فرستند.


وی گفت: من داور را در بازی امروز مقتدر ندیدم و خیلی از سوت هایی که زد، تعادل نداشت. زمانیکه داوران سیستم رادیویی ندارند، داور کنار خط را برای چه چیزی گذاشته اند. اگر اتفاقی رخ دهد باید چگونه به داور وسط اطلاع دهد در حالیکه حتی پرچم نیز ندارد. من از کار کمیته داوران تعجب می کنم که اگر صحبت هم کنیم، می گویند داوران را تضعیف می کنند در حالیکه خود کمیته داوران در حال تضعیف داورهایش است. امیدوارم فدراسیون فوتبال به این مسائل جزیی توجه کند. اینکه یک رئیسی می آید و بعد از 4 سال می رود فایده ندارد. باید کسی رئیس فدراسیون شود که اهل عمل باشد و تنها به صحبت کردن بسنده نکند. امیدوارم این مسائل در فوتبال حل شود.


مرفاوی در پایان و در خصوص حاشیه های اخیر استقلال و غیبت قایدی در تمرینات گفت: ما کار خودمان را انجام می دهیم. ما یک خانواده هستیم و مشکلات درون تیمی داریم که این مسائل را مدیران و مسئولین پیگیر حل آن هستند. قرار نیست که مسائل درون خانوادگی را بیرون بریزیم و اگر هم مشکلی باشد را بین خودمان حل می کنیم. ولی تمام ذهن و تمرکز ما روی بازی هایمان است تا بتوانیم شرایطمان را بهتر کنیم. تمام تلاشمان را می کنیم و می جنگیم تا شرایط بهتر شود.

 

دیدگاه‌ها