کد خبر : 1809535 | 19 بهمن 1400 ساعت 11:54 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

از سرطان تا طلای المپیک؛ بازگشت ورزشکار کانادایی

مکس پروت، اسنوبرد سوار کانادایی، موفق شد پس از غلبه بر سرطان به مدال طلای المپیک زمستانی برسد.

از سرطان تا طلای المپیک؛ بازگشت ورزشکار کانادایی

به گزارش "ورزش سه"، پروت 27 ساله از کِبِک موفق شد در رقابتی نزدیک با سو یمینگ از چین در رده اول مسابقات المپیک زمستانی در رشته خودش قرار بگیرد و مدال طلا را به گردن بیاندازد. 


این در حالی بود که رد جرارد که پیش از این موفق شده بود مدال طلای المپیک زمستانی 2018 را به‌دست آورد در رده چهارم قرار گرفت. 


این ورزشکار کانادایی پیش از این در مسابقات سال 2018 توانسته بود مدال نقره را از آن خود کند اما پس از این‌که مشخص شد به‌ نوعی از سرطان خون مبتلا شده نتوانست در فصل 19-2018 به میدان برود. 

 

1689837


اما پروت تنها چند هفته پیش از پایان شیمی درمانی خود به مسابقات نروژ رفت تا قهرمانی در این رقابت‌ها را از آن خود کند. او پس از آن پیروزی گفت:« این لحظه بسیار خاصی است که من تا پایان عمرم به‌خاطر خواهم داشت. قرار گرفتن در کنار سایر ورزشکاران که ماه‌ها بود آن‌ها را ندیده بودم احساس بسیار خوبی داشت.»


او در مستندی که درباره ‌مبارزه با سرطان ساخته شده گفت:« ‌می‌خواهم به بیشترین تعداد کسانی که می‌توانم کمک کنم تا به مبارزه با سرطان و هر چالشی که در زندگی دارند ادامه دهند. من دوست دارم الهام‌بخش افراد باشم تا بدانند که می‌توانند با هر چیزی در زندگی مبارزه کنند.»


پروت با درخشش خود تحسین داوران را برانگیخت و نشان داد که دوران نقاهت را به‌خوبی پشت سر گذاشته و بار دیگر با قدرت به میادین برگشته است.

 

1689838

دیدگاه‌ها