کد خبر : 1849122 | 28 مهر 1401 ساعت 14:20 | 11.2K بازدید | 2 دیدگاه

رویای سیاسی چیلاورت: ریاست جمهوری پاراگوئه

خوزه لوئیس چیلاورت، دروازه‌بان سابق و اسطوره فوتبال پاراگوئه، رسما نامزدی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را اعلام کرد.

رویای سیاسی چیلاورت: ریاست جمهوری پاراگوئه

به گزارش "ورزش سه"، خوزه لوئیس چیلاورت، دروازه‌بان سابق تیم ملی پاراگوئه، علاوه بر درخشش درون دروازه به دلیل حرکات عجیب و هیجان‌انگیز خود در درون و بیرون از مستطیل سبز چهره‌ای شناخته شده است.

1578627

در پاراگوئه چیلاورت را یکی از اسطوره‌های فوتبال این کشور می‌دانند. چیلاورت ظاهرا برای استفاده از این محبوبیت عمومی تصمیم گرفته بختش را در دنیای سیاست بیازماید. البته او در سیاست بی‌سابقه نیست. در گذشته انتقادهای تند او علیه الخاندرو دومینگز، رئیس کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی، به جایی رسید که دومینگز از او شکایت کرد و چیلاورت در نهایت به یک سال زندان به دلیل تهمت‌زنی به او محکوم شد.

چیلاورت امروز با استفاده از شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2023 کشورش نامزد شده است. انتخاباتی که در ماه آوریل 2023 در پاراگوئه برگزار خواهد شد.

چیلاورت در بیانیه‌ای به این مناسبت نوشت:" بعد از مدتها بررسی جوانب مختلف به این نتیجه رسیدم که برای ساختن یک پاراگوئه بهتر مسئولیت دارم. این بود که تصمیم گرفتم به صورت رسمی نامزدی‌ام برای انتخابات ریاست جمهوری پاراگوئه را اعلام کند.

1754915

اسطوره فوتبال پاراگوئه از پوستر رسمی خود برای شرکت در انتخابات پرده برداشت. در پشت صحنه این پوستر تصویر او با پیراهن دروازه‌بانی تیم ملی پاراگوئه دیده می‌شود و تصویری از یک سگ بولداگ هم دیده می‌شود. چیلاورت در زمان بازی برای پاراگوئه با لقب بولداگ شناخته می‌شد.

دیدگاه‌ها