کد خبر : 1923723 | 07 اردیبهشت 1402 ساعت 17:56 | 5.8K بازدید | 0 دیدگاه

حمله شوماخر دوم به قهرمان فرمول یک

رالف شوماخر، اسطوره فرمول یک، به مکس فرشتاپن گفت اینقدر غر نزند و یا فرمول یک را به همین شکلی که هست بپذیرد یا اسبابش را جمع کند و برای همیشه برود.

حمله شوماخر دوم به قهرمان فرمول یک

به گزارش "ورزش سه"، مکس فرشتاپن در موقعیت خوبی است تا برای سومین سال پیاپی سوار بر ماشین ردبول، قهرمان مسابقات فرمول یک شود. با این حال، او در مصاحبه‌هایش از تغییرات جدید در برگزاری مسابقات گلایه کرده است. 
طبق تغییراتی که مدیران فرمول یک در رقابت‌های امسال اعمال کرده‌اند، جلسات تمرینی کمتر شده و از مسابقات کوتاه‎‌تر اما سرعتی‌تر که جذابیت بیشتری دارد، به عنوان دور تعیین خط استفاده می‌شود.

فرشتاپن یک ماه پیش تهدید کرده بود اگر از دور سرعتی بیشتر استفاده شود، فرمول یک را ترک می‌کند. او حالا گفته: «من اصلا طرفدار این تغییر نیستم. وقتی این فرمت جدید اعمال می‌شود، تنش کار بالا می‌رود. ضمن اینکه ما همین طوری هم کلی مسابقه می‌دهیم و این کار حجم مسابقه‌ها را بالا می‌برد.»
قهرمان فرمول یک اضافه کرد: «ما در طول فصل 24 یا 25 تا مسابقه داریم و اگر شروع کنید به زیاد کردن آن، به نظر من که ارزشش را ندارد و من شخصا از آن لذتی نمی‌برم.» قرار است در گرندپری آذربایجان که یکشنبه آینده برگزار می‌شود، از سیستم دور سرعتی استفاده شود.

رالف شوماخر، راننده سابق فرمول یک و برادر میشاییل شوماخر، اسطوره رقابت‌ها، گفت فرشتاپن بلوف می‌زند و اگر از تغییر جدید خوشش نمی‌آید، بهتر است در مسابقات شرکت نکند: «گذشته، حال و آینده نشان داده و نشان خواهد داد که فرمول یک بزرگتر از هر آدمی است. برنی اکلستون (رییس سابق فرمول یک) هم رفته، بدون او که اصلا فرمول یک وجود نمی‌داشت، با این حال مسابقات الان از همیشه موفق‌تر بوده است. بنابراین فرشتاپن یا باید جمع کند و برود و یا وضعیت را همین طوری که هست قبول کند. البته نگاه او را درک می‌کنم، چون ریسک زیادی در این کار وجود دارد. با این حال، او حقوق می‌گیرد تا این کار را بکند.»
او اضافه کرد: «اگر می‌خواهد برود، باید برود. همان‌قدر که عاشق او هستم، رفتنش فرمول یک را نمی‌کشد.»

دیدگاه‌ها