کد خبر : 1894389 | 16 اسفند 1401 ساعت 06:38 | 51.5K بازدید | 22 دیدگاه

الهلال کم کم باید قید سهمیه سال بعد را بزند

قهرمان آسیا در معرض یک فاجعه بزرگ

الهلال با قبول شکست 2-1 مقابل الفتح به روند ضعیف خود در لیگ عربستان ادامه داد.

قهرمان آسیا در معرض یک فاجعه بزرگ

به گزارش "ورزش سه"، الهلال، پرافتخارترین تیم آسیا، مدافع عنوان قهرمانی لیگ عربستان و لیگ قهرمانان آسیا درحالی اردیبهشت آینده در فینال ای سی ال به مصاف اوراواردز ژاپن می‌رود که در لیگ داخلی اصلا شرایط خوبی ندارد. آنها در هفته گذشته با الوحده که تنها ۴ امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد، به تساوی بسنده کردند و دیشب نیز در خانه زورشان به الفتح نرسید و درنهایت با نتیجه ۲ بر ۱ از این تیم شکست خوردند.

الهلال با این شکست ۳۳ امتیازی باقی ماند و با کسب میانگین کمتر از ۲ امتیاز از ۱۷ بازی، در جایگاه پنجم لیگ ۱۶ تیمی عربستان قرار دارد. این درحالی است که رقیب سنتی آنها، النصر، با فوق ستاره پرتغالی خود روزهای خوبی را سپری می کند و با انجام دو بازی بیشتر نسبت به الهلال، بعنوان صدرنشین فاصله ۱۳ امتیازی با این تیم دارد. قطعا، ادامه این روند، فینالیست دو دوره اخیر لیگ قهرمانان آسیا را در وضعیت بحرانی قرار خواهد داد.

درجریان شکست دیشب الهلال مقابل الفتح، ابتدا، پطروس، هافبک برزیلی الفتح، در دقیقه ۱۵ بازی دروازه الهلال را باز کرد اما این گل توسط VAR مردود اعلام شد تا شاگردان دیاز نفس راحتی بکشند.

1829479

در ادامه الهلالی‌ها صاحب توپ و میدان شدند اما حملات آنها حاصلی در پی نداشت تا اینکه در دقیقه ۳۹، کریستین تیو موفق شد برخلاف جریان بازی، دروازه آنها را باز کند و الفتح برنده راهی رختکن شود.

با شروع نیمه دوم، ستاره‌های الهلال بار دیگر سرپا حمله شدند اما بازهم برخلاف جریان بازی این الفتح بود که توسط خالد الغنام در دقیقه ۸۰ به گل دوم رسید. درنهایت، صالح الشهری در وقت‎‌های تلف شده بازی توانست قفل دروازه الفتح را باز کند اما دیگر دیر شده بود و فینالیست آسیا با نتیجه ۲-۱ مغلوب تیم ششم جدول شد تا شانس کسب سهمیه سال آینده اش بازهم کم شود.

الهلال سال گذشته فاتح لیگ عربستان و لیگ قهرمانان آسیا شد تا به جام باشگاه‌های جهان راه یابد. این تیم چندی پیش نیز تا فینال جام باشگاههای جهان بالا رفت و باوجود انجام نمایشی شایسته تحسین، مغلوب رئال مادرید شد. علی رغم این درخشش قابل توجه در عرصه‌های بین المللی، شاگردان دیاز امسال در لیگ عربستان عملکرد پرنوسانی داشته اند که به نظر می‌رسد در نهایت به دوری آنها از فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا منجر شود. این موقعیت و عدم حضور احتمالی الهلال با ستاره‌های گران قیمت خارجی در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند فرصت مناسبی برای تیم‌های ایرانی جهت قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا تلقی شود.

1829480

دیدگاه‌ها