کد خبر : 54792 | 02 مهر 1390 ساعت 13:00 | 2.9K بازدید | 0 دیدگاه

هیئت مدیره رفیق‌بازی شده!

انتقاد نماینده مجلس از رویانیان و وزیر ورزش

مسئول کمیته تربیت بدنی و جوانان مجلس گفت: نمی دانم انتخاب هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس برچه مبنایی صورت گرفته است.وزارت ورزش را تشکیل دادیم تا وزیر به نمایندگان مجلس پاسخگو باشد نه اینکه چند دوست و رفیق را برای هیئت مدیره انتخاب کند.

انتقاد نماینده مجلس از رویانیان و وزیر ورزش
علیرضا دهقان در گفتگو با مهر، ضمن بیان مطالب فوق گفت: انتخاب اعضای هیئت مدیره باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس باعث تعجبم شده بود. از وزارت ورزش و جوانان انتظار نداشتم که چنین انتخاب هایی را انجام دهد. آنها این همه زمان را از دست دادند تا به چنین انتخاب هایی که سیاسی بوده و بر مبنای رفیق بازی انجام شده است برسند؟

وی افزود: من نمی دانم این انتخاب ها برچه مبنا و ضوابطی و همچنین چه معیار کارشناسی صورت گرفته است. وزارت ورزش و جوانان را تشکیل دادیم تا تصمیمات و انتخابهای صورت گرفته بر اساس کار کارشناسی بوده و مسئولان این وزاتخانه و بویژه شخص وزیر بر مبنای آن تصمیمات به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پاسخگو باشند، نه اینکه با انتخاب چند دوست و رفیق، دور از شان و جایگاه این دو باشگاه بزرگ و مردمی عمل کنند. البته من برای آقایانی که انتخاب شده اند در جایگاه اصلی شغلی خودشان احترام زیادی قائل هستم.

دهقان تاکید کرد: گزینه های ورزشی که به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند محبوب هواداران تیم هایشان بوده و محبوب ما نیز هستند اما کدامیک از آنها سوابق مدیریتی در سطح باشگاه داری داشته اند؟ این صحبت من در مورد همکاران مجلسی و همچنین دوستانی که از قوه مجریه انتخاب شده اند نیز می باشد. ما می خواهیم از نظر کار مدیریتی در باشگاه ها نیز به سمت حرفه ای شدن و جایگاه واقعی این دو باشگاه حرکت کنیم. فقط می توانم بگویم که نگاه مسئولان وزارت ورزش در این انتخابها تخصصی نبوده و بر مبنای سیاسی کاری و رفیق بازی است.

وی همچنین ادامه داد: برای اثبات این موضوع کافی است ببینیم که آقایان تعدادی را از ورزش، نفراتی را از قوه مجریه و افرادی را نیز از قوه مقننه انتخاب کرده اند تا هیچ حرف و حدیثی برای انتخاب هایشان باقی نماند. این انتخابها یعنی بازگشت به گذشته. ما نباید به هیچ وجه بازگشت به گذشته داشته باشیم.

مسئول کمیته تربیت بدنی و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با صراحت تمام به عنوان مسئول کمیته تربیت بدنی و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام می کنم آقای عباسی در انتخاب های بعدی خود در فدراسیون ها باید خیلی مراقب باشد چون ایشان برای انتخاب های اشتباهی که انجام بدهند باید در مجلس پاسخگو باشند.

وی همچنین ادامه داد: به عنوان مثال اگر صد نفر به عنوان کاندیدا در انتخابات فدراسیون دوومیدانی شرکت می کردند آیا فردی که در حال حاضر دوران سرپرستی اش در این فدراسیون به پایان رسیده، جزو این انتخاب ها بود؟ طبق قانون 6 ماه قانونی مدت سرپرستی این فرد در فدراسیون دوومیدانی تمام شده، اما چرا مجمع را برای انتخاب رئیس جدید فدراسیون تشکیل نمی دهند؟ آیا به دنبال این هستند که یکی از دوستان و رفقای خود را انتخاب کنند، تا وی نیز 6 ما یا یک سال بر مسند کار باشد و دوباره انتخابات مجمع به تعویق بیفتد؟ من در جریان هستم که فلان معاون وزیر در حال رایزنی است تا فلان رفیقش را به عنوان رئیس فلان فدراسیون منصوب کرده تا بعدها وی بر اداره آن فدراسیون تسلط داشته باشد. این موضوعات دور از شان ورزش ایران است.

دهقان همچنین عنوان کرد: آقایان باید بدانند که ورزش جای کسب شهرت یا موقعیت خاصی برای آنها نیست. شاید هم زمانی که احساس می کنند فردی قرار است پست دولتی خود را از دست دهد، بلافاصله او را به ورزش منتقل کرده و یک پست ورزشی به او می دهند. این نگاهها به هیچ وجه نگاه ورزشی نیست و آقایان ورزش مملکت را به جای احزاب اشتباه گرفته اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: آقای رویانیان که کارت هدیه 500 هزار تومانی به کلیه اعضا و بازیکنان تیم پرسپولیس اهدا کرده اند باید پاسخگو باشند که آیا این کارت ها را با هزینه جیب خودشان هدیه داده اند؟ یعنی آنقدر حقوق ایشان بالاست که از جیب خودشان چنین هدایایی می دهند؟ متاسفانه کسری بودجه باشگاهها و یا بدهی هایی که باشگاهها در پایان دوران مدیریت یک مدیر با آن مواجه می شوند از همین جاها شروع می شود و این افراد، فردا باید در مقابل نمایندگان مجلس پاسخگو باشند.

دهقان در پایان گفت: ما وزارت ورزش و جوانان را تشکیل دادیم تا افرادی که انتخاب می شوند ورزش را مدیریت کنند نه اینکه بعد از آنکه رفتند، به مشکلات و بدهی فدراسیون ها و باشگاهها اضافه شود. یکی از دلایل اصلی تشکیل وزارت ورزش و جوانان قانونمند شدن آن است که این وزارتخانه در قبال سیاست هایی که اتخاذ کرده و یا تصمیماتی که می گیرد در مقابل نمایندگان مجلس پاسخگو باشد در غیر این صورت اگر با این روند بخواهیم جلو برویم احتمال همه چیز برای آقای وزیر وجود دارد.

دیدگاه‌ها