کد خبر : 1260605 | 27 مرداد 1394 ساعت 11:50 | 113.6K بازدید | 8 دیدگاه

کمیته اخلاق ورود کند

تخلف محرز در انتقال شیمبا و پادووانی

شب گذشته و در برنامه نود ، ابعاد داستان انتقال دو بازیکن برزیلی به سپاهان و مشکل ثبت قراردادشان روشن شد .

تخلف محرز در انتقال شیمبا و پادووانی
به گزارش "ورزش سه"، بنابر اخبار دریافتی ،لوسیانو پریرا و لئاندرو پادووانی دو بازیکن سپاهان که هر دو سابقه بازی در فولاد را نیز دارند ، به صورت قرضی به زردپوشان منتقل شده اند و با توجه به اینکه طبق قوانین فیفا انتقال قرضی یک بازیکن از یک باشگاه ، بیش از دو بار متوالی امکان ندارد ، آنها تحت هیچ شرایطی اجازه بازی در سپاهان را ندارند.

جالب اینکه عادل فردوسی پور برنامه نود در توضیح این داستان از لفظ پولشویی استفاده کرد ؛ توجیه او هم این بود که باشگاه مبدایی برای این دو بازیکن وجود ندارد و مبلغی که به عنوان پول رضایتنامه از باشگاههای ایرانی گرفته می شده ، عملا در جایی غیر از باشگاه تقسیم می شده است . مسئله ای که در صورت اثبات یک جرم مشهود است .

جالب اینکه اصغر باقریان مدیر سپاهان که روی خط تلفنی برنامه نود آمده بود در مورد آخرین وضعیت پادوانی و پریرا در مقام توجیه برآمد و گفت: ایجنتی که این بازیکنان را معرفی کرده بود رسمی و مورد تأیید فدراسیون فوتبال ایران و فیفا است و به لحاظ داشتن مدارک مشکل خاصی ندارد. باشگاه مورد نظر هم ثبت شده و مورد تأیید فدراسیون فوتبال برزیل است.

باقریان البته در پاسخ به فردوسی پور که پرسید آیا این باشگاه وجود دارد یا فقط ثبت شده است گفت: نام باشگاه در ذهنم نیست اما فدراسیون فوتبال برزیل آن را تأیید کرده است.

طبق قانون بیش از دو بار یک بازیکن قرض داده نمی‌شود و شما به دنبال قرض این بازیکنان برای سومین بار بودید. این مساله را چه کسی باید پیگیری می کرده است؟ باقریان در پاسخ به این سوال گفت: هماهنگی ها با فدراسیون صورت می‌‌گرفته است، تنها مشکل ما این بوده که این دو بازیکن همراه با تیم پیش از شروع فصل در ترکیه بوده اند. طبق سنوات قبل مدارک را روزهای آخر تکمیل می‌کرده‌اند؛ دو روز آخر نقل و انتقالات مدارک را تکمیل می‌کردند که تا آن زمان پنجره نقل و انتقالات باز بوده. فیفا اعلام کرده که در مهلت مقرر مدارک را ارسال کردید اما نقص مدرک داشته اید اما اسناد و مدارک در روز آخر نقل و انتقالات در فیفا ثبت شده است.

مدیرعامل باشگاه سپاهان در مورد اینکه این قضیه حل می شود یا خیر گفت: در دو روز گذشته آخرین مکاتبات را از طریق وکیل باشگاه، باشگاه برزیلی و فدراسیون این کشور انجام داده‌ایم و تنها مشکلی که اعلام کردند این بود که نقص مدرک داشته ایم. اما مسئولان تصمیم گیرنده در فیفا گفته اند این موضوع حل می شود.

این مسئله که می تواند منجر به محرومیت سپاهان از دو بازیکن گرانقیمتش شود ، بدون شک و باتوجه به رویکرد خاص آن مجرمانی دارد و انتظار از کمیته محترم اخلاق ورود به این ماجرا و پیگیری تخلفات موجود در این پرونده است. البته موضوع آنقدر ها هم پلیسی و پیچیده نیست ...

دیدگاه‌ها