کد خبر : 1690657 | 31 خرداد 1399 ساعت 13:38 | 19.2K بازدید | 1 دیدگاه

از حرف های دکتر ستوده سوء برداشت شد

نوروزی: دروازه بان استقلال را به مجموعه انقلاب راه ندادند

چند مصدومیت جدی در اردوگاه استقلال و سپس مصاحبه دکترستوده که کنایه هایی به بدنساز استقلال داشت امروز با واکنش امین نوروزی معاون پزشکی باشگاه همراه بود.

نوروزی: دروازه بان استقلال را به مجموعه انقلاب راه ندادند

به گزارش" ورزش سه" مصدومیت مرتضی تبریزی از ناحیه رباط صلیبی دومین مصدومیت جدی استقلالی ها در روزهای اخیر بود و این موضوع مصاحبه کاوه ستوده پزشک این تیم و البته جملاتی کنایه آمیز در ارتباط با بدنسازی تیم استقلال را به همراه داشت. اتفاقی که باعث شد فرهاد مجیدی در حمایت از علیرضا ربانی مربی بدنساز تیم استوری حمایتی در اینستاگرامش منتشر کند. 


امین نوروزی پزشک باسابقه باشگاه استقلال امروز و در گفت و گو با رادیو در ارتباط با این اتفاقات گفت:" مساله از وقتی شروع شد که آقای تبریزی از ناحیه رباط صلیبی در بازی تدارکاتی مصدوم شد و این دومین مصدوم ما از ناحیه رباط صلیبی بود. آقای دکتر ستوده مصاحبه ای کردند که به نظر سوبرداشت از آن شد چرا که منظور ایشان این بود که اگر مطابق برنامه های علمی عمل نکنیم تاوان سختی خواهیم داد."


او افزود:"ما هیچکس را مقصر نمی دانیم اما معتقدیم که اگر سازمان لیگ استراتژی و راهبردهای متفکرانه ای را به کار می کرد این اتفاقات نمی افتاد. اگر کارشناسان خبره مثل مربیان آمادگی جسمانی، پزشکان ورزشی، فیزیوتراپیست ها و مربیان جلسه می گذاشتند حتما متوجه می شدند که علم می گوید بعد از 75 روز تعطیلی چقدر برای بازگشت بازیکنان زمان نیاز است. ما در شروع فصل 25 روز تعطیلی داشتیم و نمی دانستیم بازیکنان را چگونه به آمادگی برسانیم؟آقایان سازمان لیگ وقتی برنامه می دهید مربیان براساس آن برنامه تیمشان را آماده می کنند. "


او گفت:" هر تیم فوتبال سه مرحله بدنسازی دارد، پیش فصل ، نیم فصل و یک بخش هم حفظ بازیکنان در طول فصل است. ورزشکار فولاد و چدن نیست و اگر برنامه ای که سازمان لیگ می دهد انجام نشود همه چیز به هم میریزد. این را علم می گوید. فوتبال ایران 75 روز تعطیل بود و علم می گوید که بعد از دو هفته تطابق عصبی و عضلانی بازیکنان کاهش پیدا می کند و حتی می تواند به کمتر از نصف برسد و برای برگرداندن بازیکنان تیم بزرگی مثل استقلال که هواداران میلیونی دارد زمان لازم است. مربیان دوست دارند بازیکنان به شرایط ایده آل برسند اما آقایان سازمان لیگ باید بیایند فکری بکنند که ورزشکاری که 75 روز در خانه بوده چگونه باید به شرایط آمادگی برسد."


دکتر نوروزی همچنین گفت:" سیدحسین حسینی دروازه بان ما نیاز به دویدن داشت اما چمن و امکانات وجود نداشت. سازمان لیگ باید امکانات لازم را برای ورزشکاران مهیا کند. سیدحسین حسینی به مجموعه انقلاب رفته بود که بدود اما او را راه ندادند. اما درجاهای دیگر دنیا اینگونه نیست.در اسپانیا، آلمان، ایتالیا، انگلیس و خیلی جاهای دیگر زمین چمن های مخصوص دارند. بازیکنان سالن و یا پارکینگ های اختصاصی داشتند که کاملا ضدعفونی شده بود و میتوانستند در آن ورزش کنند. تیم ها 4 زمین با بیشتر دارند که بازیکنان سه نفر سه نفر در آن انفرادی تمرین می کردند. اصلا اینگونه نبود که مثل بازیکنان ما درمنزل باشند. به همین خاطر الگوی حرکتی بازیکنی که از خانه به زمین تمرین می آید فرق می کند."


پزشک استقلال اضافه کرد:" اگر با کارشناسان و علمای ورزشی مثل پزشکان و مربیان آمادگی جسمانی تیم ها مشورت می کردند می دانستند در عرض سه هفته رسیدن به آمادگی بعد از این تعطیلی طولانی امکانپذیر نیست. سازمان لیگ به ما گفت از سوم خرداد تمرینات را آغاز کنید و 28 خرداد بازی دارید و مربیان هم طبعا دوست دارند که بدن بازیکنان به شرایط ایده آل برسد اما فقط برای تطابق عصب و عضله بین دو تا 4 هفته زمان نیاز است. درست است که ورزشکار می تواند تمرین کند اما کسی که 75 روز در خانه بوده مغزش آرام آرام تطابق عضلانی و عصبی اش را از دست می دهد و باید با تمرین علمی او را به مرز آمادگی برسانیم. مربیان ما حق داشتند چون آن ها باید بازیکنان را برای مسابقه آماده می کردند اما زمان بسیار کم است. به این خاطر بود که دکتر ستوده مصاحبه کرد، او درد کشیده است چرا که وقتی بازیکنی رباط پاره می کند این پزشکان، مربیان و اعضای تیم هستند که قبل از همه دلشان می شکند. من واقعا وقتی آذری و تبریزی را دیدم ناراحت شدم. ولی آقایان سازمان لیگ اگر برنامه ریزی درست بود شاید این اتفاق نمی افتاد. بازیکن من می ترسد که کرونا بگیرد. بهترین بازیکن تیم من از کرونا گرفتن بشدت می ترسد. "

 

1504393

 

او گفت:" آقایانی که می گویید ورزشکار چه فرقی با پزشک دارد ؟ فرق دارد. یک بازیکن زمان طلایی زندگی حرفه ای اش ده سال است اما دکتر ستوده پزشک تیم ما کرونا گرفت و بعد از آن توانست کارش را ادامه بدهد و جراحی هم بکند اما برای یک ورزشکار اینگونه نیست. اگر رونالدو دچار مشکل ریه یا قلب و عروق شود آیا می تواند به شرایط اولش برگردد. آن هم در فوتبال ما که دیدیم در بازی های تدارکاتی پروتکل اجرا نمی شود. در تیم ما واقعا در این مورد سخت گیری وجود دارد و حتی من یکی از افراد رده بالای باشگاه را به تمرین راه ندادم اما درمجموع شدنی نیست. نمی توان کنترل کرد و سوال من این است آیا اگر دو نفر به این خاطر خدای نکرده بمیرند درست است؟"


نوروزی در ادامه گفت:" من تا الان صحبتی نکرده بودم؛ 25 سال است کنار تیم هستم و پانزده سال روی نیمکت استقلال بودم و فقط سه بازی را به خاطر فوت پدرم، امتحان پی اچ دی و عروسی ام از دست دادم و در تمام این مدت در کنار بازیکنان بوده ام و نفس هایشان را شمرده ام. واقعیت این است که تا سال 92 ضمانت اجرایی کادرپزشکی بالا بود اما الان کادرپزشکی ضمانت اجرایی ندارد. حتی ایفمارک هم ضمانت اجرایی ندارد. من مطمئن هستم که ته دل ایفمارک و فدراسیون پزشکی ورزشی این است که بازی ها برگزار نشود چون هیچکس دوست ندارد اتفاق بدی برای کسی بیفتد."


او باردیگر با اشاره به مصاحبه دکتر ستود که گفته " به همکاران عزیزمان در بخش بدنسازی و امادگی جسمانی نیز یاداور می شود که با توجه شرایط خاص این دوره ،تمرینات بدنسازی ویژه برای جلوگیری از مصدومیت‌ها طراحی و اجرا گردد" وسپس استوری فرهاد مجیدی گفت:" اختلاف نبود بلکه یک سو برداشت بود که دوستان رسانه ای عزیزما انجام دادند. آقای مجیدی هم با حمایت از مربی آمادگی جسمانی تیم کار درستی را انجام داد. دکتر ستوده نگفته این یا آن بد است.


پزشک قدیمی باشگاه استقلال درباره تعداد بالای مصدومان استقلال هم گفت:" کجای جهان قبل از یک دربی مهم یک تیم سه تا زمی تمرین عوض می کند، یک روز در مصنوعی و یک روز در چمن طبیعی تمرین می کردیم. اگر علم کنار فوتبال ما باشد سرمایه هایمان را از دست نمی دهیم. باشگاهی که زمین ندارد، سالن بدنسازی و کلینیک درمانی اش کنار زمین چمنش نیست و بازیکن در این تهران شلوغ باید مسافت های زیادی را طی کند با مشکلاتی از این دست مواجه می شود. آقای کاشانی برای پرسپولیس یک امکاناتی را فراهم کرد، سپاهان هم این امکانات را دارد ، در استقلال اما تا الان نبوده و امیدوارم با توجه به دیدگاه های آقای سعادتمند این اتفاق برای ما هم بیفتد."

دیدگاه‌ها