کد خبر : 1996039 | 30 دی 1402 ساعت 17:36 | 20.9K بازدید | 28 دیدگاه

روزی که بد بودیم بگوییم بدیم

درخشان: مسیر بازی برای ایران بسته شده بود

هافبک سال‌های دور تیم ملی معتقد است امیر قلعه‌نویی و شاگردانش در مصاف با هنگ‌کنگ روز خوبی نداشته‌اند و باید این موضوع را بپذیرند.

درخشان: مسیر بازی برای ایران بسته شده بود

حمید درخشان پیشکسوت فوتبال ایران و مربی سابق پرسپولیس در گفتگویی با خبرنگار "ورزش‌ سه"، با اشاره به عملکرد شاگردان قلعه‌نویی در بازی اول مقابل فلسطین گفت: در بازي اول مشخص بود كه تيم فلسطين تيم جان‌دار و منسجمی نيست و چون زود به گل رسيديم، حريف شوكه شد.

او سپس درباره بازی دوم بیان کرد: اما در بازي برابر هنگ كنگ مردیم تا توانستیم برنده مسابقه شویم. تيم ملي در بازي دوم برابر هنگ كنگ هيچ برنامه‌اي نداشت و شانس آورديم كه بازي را مساوي نكرديم و يا حتی نباختیم.

حمید درخشان در ادامه با تمجید از عملکرد اندرسون سرمربی هنگ‌کنگ اضافه کرد: مربي تيم ملي هنگ كنگ بسيار خوب نفرات تيم ما را آناليز كرده بود و با تفكر و كارايي خوب، مسير بازي را برای بچه‌های ما بست. روز خيلي بد ما بود و برنامه‌ای براي اجرا نداشتيم. از طرفی هر چه به پايان مسابقه نزديک‌تر می‌شديم گره‌های ايجاد شده را نمي‌توانستيم باز كنيم و تيم دچار سردرگمي شده بود.

درخشان پا را فراتر گذاشت و گفت: مي‌توانم اذعان كنم كه با چاشني شانس بازي ديشب را برديم. خط دفاع تيم ملي از هماهنگي لازم برخوردار نيست. 

پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه به بازیسازی تیم ملی هم نقد وارد کرد و اضافه کرد: همچنين در امر بازيسازي از عقب زمين مشكل داريم و برابر پرس از بالاي حريفان به مشكل مي‌خوريم. خط هافبك به اندازه كافي پخشِ توپ ندارند و مهاجمان را به قول معروف تغذيه نمي‌كنند و در اكثر دقايق بازي از خلق موقعيت عاجز هستيم. خط حمله خوبی داريم اما وقتي كه توپ‌های لازم به آنها نرسد، نمي‌توانند كارايی داشته باشند.

هافبک سال‌های دور پرسپولیس و تیم ملی در ادامه درباره بازی سوم تیم ملی برابر امارات عنوان کرد: امارات تيمي نيست كه ما را شكست دهد، اما به هر حال تيمي كه مي‌خواهد قهرمان شود بايد تمام بازي‌ها را ببرد. كادر فني بايد بازيكنان را از نظر جسمي و روحي مهياي مسابقات كند. زمان كافي براي ريكاوري وجود دارد و كادر فني و بازيكنان اصلا نبايد تحت تاثير نتايج ساير رقبا قرار بگيرند.

او سپس درباره مدعیان قهرمانی در این جام بیان کرد: به جز ايران معتقدم كره‌جنوبي، ژاپن، عراق و عربستان هم مي‌توانند جزوه مدعيان اصلي عنوان قهرماني باشند.
درخشان در ادامه با تاکید بر اینکه تیم ملی در مصاف با هنگ‌کنگ روز خوبی نداشته، افزود: بايد ياد بگيريم از بهانه جويي دست بكشيم و روزي كه بد بازي مي‌كنيم شهامت داشته باشيم و بگوييم بد بوديم. آرزوي قلبي من اين است كه در اين دوره قهرمان شويم. بازي به بازي پيش برويم و به اين فكر نكنيم كه حريف بعدي ما چه تیمی خواهد بود. تيمي كه مي‌خواهد قهرمان شود بايد تك تك رقبا را شكست دهد.

دیدگاه‌ها