کد خبر : 1602013 | 13 فروردين 1398 ساعت 18:30 | 66.2K بازدید | 0 دیدگاه

استعفای راینهارد گریندل به یک علت عجیب؛

ساعت مچی؛ قاتل رییس فدراسیون آلمان!

راینهارد گریندل، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان، به دلیل افزایش فشارها در مورد درآمدهای شرکت های زیرمجموعه این فدراسیون و دریافت هدایای غیرمعمول از همکاران خارجی، استعفا کرد.

ساعت مچی؛ قاتل رییس فدراسیون آلمان!

به گزارش "ورزش سه"، گریندل که از سال 2016 به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال آلمان فعالیت می کند، از چند روز قبل به دلیل افشای تخلفات مالی، تحت فشارهای زیادی قرار گرفت و در نهایت تصمیم به استعفا گرفته است.

گریندل که زمانی روزنامه نگار و همین طور عضو پارلمان بود، بعد از افشاگری نشریه اشپیگل در مورد درآمد 78 هزار یورویی یک شرکت زیر مجموعه فدراسیون که در مورد آن اطلاع رسانی نشده بود، تحت فشار قرار گرفت.

نشریه بیلد هم روز گذشته اعلام کرد که گریندل در سال 2017، از یکی از مقامات سابق یوفا، یک ساعت گران قیمت و چند هزار یورو دریافت کرده است. او این ساعت 6 هزار یورویی را از گریگوری سورکیس، الیگارش اوکراینی به مناسبت تولدش دریافت کرد.

 

1394628

 

گریندل که عضو کمیته اجرایی یوفا و مجمع فیفاست، در سال 2016 جانشین وولفگانگ نیرزباخ شد که بعد از اتهام به فدراسیون فوتبال آلمان در مورد پرداخت رشوه برای گرفتن میزبانی جام جهانی 2006، مجبور به استعفا شده بود.  

گریندل در بیانیه ای که توسط فدراسیون فوتبال آلمان منتشر شده، نوشت:" همه آنهایی که من را می شناسند، می دانند که من آدم طماعی نیستم و برای سال ها اینطور رفتار کرده ام.

آقای کورکیس هیچ همکاری اقتصادی ای با فدراسیون فوتبال آلمان نداشت. او هیچ وقت، هیچ درخواستی برای حمایت از من نکرد، چه قبل و چه بعد از اهدا هدیه. در آن زمان مشخص بود که او قصد ندارد برای کمیته اجرایی یوفا نامزد شود. بنابراین هیچ تضاد منافعی وجود نداشت."

 

فدراسیون فوتبال آلمان اعلام کرد که راینر کوخ و راینهارد راوبال، نایب رئیسان فدراسیون، تا ماه سپتامبر به طور موقت مسئولیت جانشینی گریندل را برعهده خواهند داشت. این دو بعد از کناره گیری نیرزباخ در نوامبر 2015 نیز این مسئولیت را برعهده داشتند.

دوران حضور گریندل روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال آلمان، کوتاه ترین دوره در تاریخ 114 ساله این فدراسیون بود.

 

1394658

 

فدراسیون فوتبال آلمان در مورد دریافتی 78 هزار یورویی گریندل از یک کمپانی زیر مجموعه فدراسیون، روز گذشته بیانیه صادر کرده و اعلام کرده بود که نیازی به اعلام آن از سوی او نبوده است. اما در نهایت گریندل تسلیم انتقادات شد.

لوتار ماتئوس، ستاره سابق تیم ملی آلمان، گفته بود:" وقتی در چنین جایگاهی هستید و چنین اتفاقاتی رسانه ای می شود، باید بتوانیم آن را خیلی سریع کنار بزنید. فدراسیون فوتبال آلمان پیش از این هم در شرایط بی ثباتی بود."

گریندل در ماه های گذشته با انتقادهای دیگری هم روبرو شده بود؛ از جمله برگزاری بازی های بوندس لیگا در روزهای دوشنبه و عدم مدیریت صحیح ماجرای دیدار مسوت اوزیل و ایلکای گوندوگان با رجب طیب اردوغان پیش از جام جهانی 2018 که به یک بحران بزرگ منجر شد.

او همچنین به دلیل تمدید قراداد با یواخیم لوو علی رغم حذف تیم ملی آلمان از جام جهانی روسیه، با انتقادهایی روبرو شده بود.

دیدگاه‌ها